دانش آموزان با چالش فقر حرکتی مواجه هستند

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: امروزه با چالش فقر حرکتی مواجه هستیم که این بحران تمام دانش آموزان و نسل آینده ما را تهدید می کند.

کد مطلب: ۴۲۲۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا آذربایجان غربی، آیین برگزاری دومین المپیاد ورزشی درون مدرسه ای صبح امروز در دبیرستان دخترانه شاهد گل نرجس ارومیه برگزار شد. ولی حسینی در این مراسم اظهار داشت: امروزه با چالش فقر حرکتی مواجه هستیم که این بحران تمام دانش آموزان و نسل آینده ما را تهدید می کند ؛ زندگی های شهری و آپارتمانی و عدم تحرک جسمی که با ان مواجه هستیم باعث تحت تاثیر قرار گرفتن جامعه جوان ما و به خصوص دانش آموزان دختر شده است.


وی افزود: این بحث در دانش آموزان دختر بیش از دانش آموزان پسر مشهود بوده و با توجه به مسائل و محدودیت هایی موجود ،دختران فعالیت جسمی کمتری دارند و تبعاتی که عدم تحرک جسمی در آینده بانوان را تهدید می کند و بر این اساس است که باید این موضوع مورد توجه ویژه قرار گیرد.


معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: امسال برای دومین بار المپیاد ورزشی درون مدرسه ای اجرا می شود و برای اینکه بتوانیم شور و نشاط و تحرک جسمی و روحی را در جامعه دانش آموزی مهیا کنیم نیاز به مشارکت تمام عوامل مدرسه، اولیای دانش آموزان و دستگاه های برون سازمانی وجود دارد.


حسینی گفت: امسال بخش عظیمی از مدارس و دانش آموزان استان ماتحت پوشش این المپیاد ورزشی درون مدرسه ای هستند وما مصمم هستیم بیشتر ازسقف تعین شده دانش آموزان را دراین المپیاد ورزشی پذیرش کنیم واین امر تنها در سایه تعامل و همکاری مربیان آموزشی ورزشی،مربیان و مدیران مدارس صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در سایه اجرای المپیادها و مسابقات ورزشی، دانش آموزان آماده حضور در زندگی آینده خویش شده و نحوه حضور در گروه ها و همکاری و مشارکت را در چارچوب این مسابقات می آموزند.

گفتنی است برافروختن مشعل نمادین المپیک های ورزشی درون مدرسه ای و اجرای حرکات ورزشی نمایشی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار