معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

سامانه ملی مشاغل ایران آماده رونمایی است

معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه ملی مشاغل ایران آماده رونمایی است و به زودی با راه اندازی آن بستر کاربردی اطلاعات در حوزه اشتغالزایی و زیرشاخه های آن فراهم می شود.

کد مطلب: ۴۲۱۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، طائی در نخستین سمینار علم، کارآفرینی و اشتغال که در دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد، افزود: دولت یازدهم رونق کسب کار و روش های هدفمند اشتغالزا را در دستور کار دارد و یکی از برنامه های مهم و در دستور کار، توانمند سازی، اشتغال پذیری و کارآفرینی دانشجویان کشور تحت عنوان تاک دانش است.
وی ادامه داد: ایجاد مراکز خدمات شغلی در کلیه دانشگاه ها به منظور استعداد سنجی و هدایت حرفه ای دانشجویان، آشنایی با انوع الگوهای جستجوی شغلی و کاریابی، برگزاری کارگاه های آموزش کارآفرینی و مهارت های شروع کسب و کار، تشکیل اتاق ایده های کارآفرینی دانشجویی و برگزاری دوره های دانشجویی کارآفرینی از مهمترین اقدام های مطرح شده در الگوی تاک دانش است.
معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح ترویج و توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی در دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی است چرا که اشتغال پایدار نتیجه پیوند هدفمند دانشگاه با بخش های مختلف جامعه است.
طائی بیان کرد: این طرح در بسیاری از استان های کشور اجرا شده و انتظار است در استان مرکزی به عنوان یک استان صنعتی و دانشگاهی نیز کلید بخورد.
وی ابراز داشت: تقویت و توسعه کسب و کارهای دانشجویی با تاکید بر الگوهای تعاونی، تشکیل صندوق های دانشجویی تامین مالی کسب و کار، اجرای طرح توسعه شایستگی ها و مهارت های کانون دانشجویان از دیگر اقدام های مطرح شده در این الگوست.
معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: حس کارآفرینی در جامعه به ویژه در بین دانش آموختگان دانشگاهی باید افزایش یابد زیرا کارآفرین کسی نیست که مشکل نداشته باشد بلکه باید بتواند مشکلاتش را هدایت کند و برای دیگران نیز گره گشایی شغلی کند.
طائی گفت: آموزش، مهارت، تخصص و دانایی، سرمایه گذاری، رشد و توسعه، محیط مناسب کسب و کار، زیرساخت های مساعد و امن سرمایه گذاری، وجود تقاضا و بازار مناسب، بازاریابی و فروش محصولات، جریان تجارت خارجی دو سویه، فرهنگ مناسب و بهره وری نیروی کار، ریسک پذیری و نظام اداری تسهیل گر و کارآمد از مهمترین جریان های کارآفرینی و اشتغالزا است.
وی ادامه داد: متنوع سازی شیوه های تامین مالی مردم نهاد در کارآفرینی و توانمند سازی فن آفرینان از طریق آموزش های ترکیبی و تخصصی کارآفرینی از مهمترین برنامه هایی است که در این وزارتخانه با جدیت دنبال می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار