آیت ا...مجتهد شبستری:

فقر اقتصادی و بیکاری از مهمترین دلایل کاهش ازدواج و افزایش طلاق است

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تاکید کرد:قر اقتصادی و بیکاری از عمده ترین و مهمترین دلایل کاهش ازدواج و افزایش طلاق است و تا زمانی که توانمندسازی پسران به لحاظ اقتصادی انجام نشود، مشکلات ازدواج و طلاق برطرف نمی شود .

کد مطلب: ۴۲۱۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی،آیت الله محسن مجتهد شبستری در نشست شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار کرد: بنیان خانواده ها در دنیا متزلزل شده و درصد طلاق رو به افزایش و درصد ازدواج رو به کاهش گذاشته است که عوامل چندین گانه ای موجب ایجاد این مشکل اجتماعی شده است .

وی افزود: تقلید کورکورانه از غرب، فرهنگ مبتذل غربی و بدحجابی در جامعه از عوامل اصلی طلاق در جوامع است که تزلزل بنیان خانواده را موجب شده است .

آیت الله شبستری در بیان علت های افزایش طلاق در جامعه، اظهار کرد: فقر اقتصادی و بیکاری از عمده ترین و مهمترین دلایل کاهش ازدواج و افزایش طلاق است و تا زمانی که توانمندسازی پسران به لحاظ اقتصادی انجام نشود، مشکلات ازدواج و طلاق برطرف نمی شود .

وی گفت: مشکل مسکن برای ازدواج نیز تابع مشکلات اقتصادی و شغلی است که با رفع بیکاری بسیاری از این مشکلات نیز قابل حل است .

رئیس شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی اظهار کرد: تناسب و سنخیت فرهنگی، فکری، بینش و درک و فهم بین دختر و پسر از عوامل بسیار مهم دیگر است که دقت نداشتن و تناسب نداشتن سطح فرهنگ دو طرف موجب ایجاد مشکلات در زندگی و طلاق می شود .

آیت الله شبستری، اعتیاد، بداخلاقی زوج ها، رعایت نشدن حقوق زن و مرد و نبود شناخت کافی از یکدیگر را از دیگر مشکلات ازدواج جوانان و افزایش طلاق در جامعه دانست .

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: بازگشت به مکتب اسلام و رهنمودهای دین بسیاری از مشکلات جامعه و ازدواج را برطرف می کند .

آیت الله شبستری همچنین گفت : دین اسلام به داشتن جامعه پویا و فعال و وجود پرانرژی تاکید دارد و نباید جوامع اسلامی به طرف پیری حرکت کنند .

وی عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این خصوص را راهگشا دانست و افزود: 52 خطبه در نماز جمعه های تبریز در خصوص سبک زندگی بوده است و در حال تدوین کتاب از آنها هستیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار