نشست نمایندگان تشکل های دانش آموزی با مدیر کل آموزش و پرورش زنجان

اولین نشست صمیمی نمایندگان مجامع دانش آموزی مدارس شهر زنجان با مدیرکل آموزش و پرورش استان در محل سالن غدیر برگزار شد.

کد مطلب: ۴۲۱۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا زنجان، در این نشست که با حضور رئیس سازمان دانش آموزی استان و مشاور جوان مدیر کل همراه بود، مرتضی تمجیدی مدیرکل آموزش و پرورش استان پرهیز از نگرش های غیرواقعی و آرمانگرایانه نسبت به مسائل روز را یادآور شد و گفت: شما دانش آموزان طرف مشورت ما هستید و با توجه به طرح مسائل و مشکلات اکثریت دانش آموزان در این نشست ها، ما را در تحقق اهداف آموزشی و تربیتی یاری می کنید و ضروری است که با استخراج مسائل مطرح شده در جلسات دانش آموزی مدارس و انتقال آن به این نشست ها در حل بسیاری از مسائل و مشکلات دانش آموزان سهیم شوید .

وی با تاکید بر توجه بیش از پیش نسبت به کسب نتایج مطلوب در المپیادها توسط دانش آموزان استان افزود: این مساله باید ریشه یابی و تحلیل و بررسی شود تا جایگاه واقعی استان در کشور تثبیت شود .

تمجیدی داشتن ذهن تحلیلی و انتقادی در دانش آموزان را موجب رهایی آنان از خودسانسوری و انفعال دانست و اظهار داشت: برای شنیدن سخنان و پیشنهادات دیگران باید گوش شنوا داشته باشیم و گوش دادن از شنیدن متفاوت است زیرا که گوش دادن ارادی و آمیخته با توجه و تمرکز است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصول اساسی نقد را دوری از هجمه و تخریب عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: دانش آموزان آینده سازان جامعه هستند ما جامعه ای می خواهیم که در آن نقد منطقی و اصولی حاکم بوده و با رعایت حریم افراد، به طرف ساختن جامعه ای سالم و پرسشگر حرکت کنیم .

تمجیدی با تاکید بر حضور مسئولین آموزش و پرورش در جلسات بعدی با دانش آموزان گفت: تغییر دادن برخی ضوابط و دستورالعمل ها در مورد آموزش و پرورش در دست استان نیست و با توجه به متمرکز بودن برنامه های آموزش و پرورش در کشور، تنها برخی موارد جزئی می توانند تغییر پیدا کنند و مسائل کلان از حوزه اختیارات استان ها خارج است .

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت با اشاره به تنگناهای مالی که گریبانگیر دولت است افزود: کمبود اعتبار در اکثر دستگاه ها از جمله در حوزه آموزش و پرورش محسوس است و امیدواریم که در فضای پیش آمده در پسابرجام بتوانیم با استفاده از ظرفیت های موجود بر بسیاری از مشکلات فائق آییم .

در این نشست دانش آموزان عضو مجامع دانش آموزی به طرح مسائل و مشکلات موجود و ارائه پیشنهادات لازم پرداختند که از جمله آنها می توان به عدم تعطیلی مدارس در روزهای پنجشنبه، عدم دریافت وجه برای کلاس های فوق برنامه، اختیاری بودن لباس فرم، تصحیح اوراق دانش آموزان توسط یک نفر، استفاده از روش های نوین در تدریس درس دین و زندگی، ارائه امکانات ورزشی به مدارس، تنوع در وعده های غذایی مدارس شبانه روزی، جایگزینی دروس تخصصی با زنگ های بیکاری، پرهیز از ایجاد فضای خشک و غیر شاداب در مدارس، توجه به مطالب پرورشی در مدرسه، کاهش تعداد دانش آموزان حاضر در کلاس ها، تلفیق ورزش و مراسم صبحگاهی و ... اشاره کرد.

/طوماری/

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار