نمایش «معرکه در معرکه» در پردیس دانشگاه مازندران به روی صحنه رفت
نمایش «معرکه در معرکه» به نویسندگی سید داوود میرباقری و کارگردانی عباس میار در دانشگاه مازندران بروی صحنه رفت.
به گزارش پانا-مازندران، نمایش «معرکه در معرکه» اثر داوود میرباقری از نویسندگان پرتوان و مطرح کشور توسط «عباس میار» از کارگردانان جوان مازنی اهل قائمشهر به همت بسیج دانشجویی و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران روز های ۱۱ و ۱۲ آبان ماه در سالن آمفی تئاتر دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران با حضور بازیگران جوان و وچند تن از دانشجویان دانشگاه مازندران به روی صحنه رفت.
در این نمایش «عباس میار»، «اصغر میار»، «امیررضا برزگر»، «فائزه محمدعلیزاده» و «مهسا شیرآقایی» به بازی پرداختند. دستیاری کارگردان این نمایش را مهدی فلاحپور و مدیر یت برنامهریزی آن را «هادی درزی» بر عهده داشت.
حمیدرضا گل محمدی تواندشتی کارشناس تئاتر درخصوص اجرای این نمایش اظهار داشت: با گذشت چند ترم متوالی، دانشگاه مازندران شاهد به روی صحنه رفتن یک نمایش خوب و دلچسب ایرانی بودکه با عطر سلام و صلوات سالن آمفی تئاتر را معطر ساخت که می توان به مخاطب شناسی خوب کارگردان نیز اشاره داشت. این نمایش تاکنون بارها از سوی گروههای مختلف تاتری در سراسر کشور روی صحنه رفته است.
گل محمدی افزود: نمایش معرکه در معرکه به داستان تقابل پهلوان و لوطی که در بر سر مکان معرکهگیری دچار اختلاف شده اند می پردازد که در نهایت پهلوان تهمت رسوایی را به جان میخرد و در عین پاکبازی رخت عافیت به تن میکند.
این کارشناس تئاتر اظهار داشت: مخاطبان بعد از ورود به سالن و نشستن در صندلی ها با تابلویی از پهلوان و نوچه اش در زیر نوری کم و موسیقی زنده مواجه شدند که آغازخوبی را از نمایش به همراه داشت همچنین چند میل ورزش پهلوانی، تکه ای زنجیر ،یک سینی و یک تکه پتو و پارچه ترمه در فضای لخت صحنه هویدا بود که به عنوان وسایل صحنه استفاده شده بود .
گل محمدی در بیان نوع بازی بازیگران این نمایش گفت: بازیگران بازی روان، بیان خوب و رسایی از خود بجا گداشتند که در اینجا می توان به بازی زیر پوستی پهلوان و دختر پهلوان اشاره داشت که بسیار پرتوان ظاهر گشته و مخاطب را مجدوب بازی خود کردند و در خلق بازی در بازی ها عملکرد خوبی از خود نشان دادند. بازیگران نقش نوچه پهلوان، لوطی و زن با وجود تسلط خود بر نقش نسبت به بازیگر نقش پهلوان و گلناز از بازی زیر پوستی و حسی کمتری برخوردار بودند.
وی مهمترین نکته این نمایش را وارد کردن مخاطب به درون اثر دانست و افزود: این امر موجب پویایی نمایش می شود و تا زمانی که مخاطب درگیر نشود، نمایش پیش نمیرود. در این نمایش بازیگران به درستی از این شیوه بهره مند شده بودند که با حضور نوچه پهلوان با کاسه ، حضور لوطی با کلاه و دورون زدن در بین مخاطبان و طلب انعام، گفتن صلوات و یاعلی و وادار کردن مخاظبان به حرکت و مشارکت در نمایش موفق عمل کردند.
گل محمدی ضرباهنگ سریع نمایش را در ایجاد فضای شاد و هیجانانگیز موثر دانست و اظهار داشت: موسیقی زنده سنتی در کمک به نمایش نقش بسزایی را ایفا کرده بود و در مسیر نمایش همراه بود.
ارسال دیدگاه