تشکیل صندوق پژوهش و فناوری،افزایش مشارکت بخش غیردولتی در عرصه فناوری

تشکیل صندوق پژوهش و فناوری موجب افزایش مشارکت بخش غیردولتی درعرصه فناوری خواهدشد.

کد مطلب: ۴۱۵۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا در استان چهارمحال و بختیاری،نخستین جلسه تشکیل صندوق پژوهش و فناوری با حضورمهندس قربانپورمشاور استاندار و رئیس دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین المللی استان، دکتر اسماعیل پیرعلی سرپرست پارک علم و فناوری و جمععی از مسئولین دانشگاه ها و نهادهای علمی ومدیران شرکت های دانش بنیان در سالن جلسات پارک علم و فناوری استان برگزار شد.
در ابتدای این جلسه دکتر اسماعیل پیرعلی توضیحاتی پیرامون اهمیت و اهداف تشکیل صندوق پژوهش وفناوری ارائه نمود.
وی اظهار داشت : تشکیل این صندوق موجب افزایش مشارکت بخش غیردولتی درعرصه فناوری خواهدشد.
دکتر پیرعلی هدف از تشکیل این صندوق را فراهم آوردن حمایت‌های قانونی در روندتسریع رشد واحدهای فناور، ارتباط مؤثرصنعت ودانشگاه،ایجاداشتغال و تجاری سازی محصولات نوآوروکمک به توسعه صادرات آنها دانست و افزود 11 استان کشور تنها 4 درصد از طرح های صندوق نوآوری و شکوفایی را به خود اختصاص داده اند که این میزان حمایت نابرابری و شکافی عمیق درتوسعه فناوری وشرکتهای دانش بنیان درمناطق مختلف کشور ایجاد نموده است.
در ادامه جلسه دکتر قربانپور مشاور استاندار و رئیس دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین المللی استان سهم دانشگاه ها در مسائل توسعه فناوری را پائین عنوان نمود و اظهار داشت: دانشگاه ها باید از طرح های پژوهش محور به سمت طرح های فناور محور حرکت کنند. وی با اشاره به جایگاه استان در زمینه شرکت های دانش بنیان یکی از مشکلات موجود در این زمینه را ارزیابی طرح های استان در دیگر استان های کشور دانست و افزود با توجه به ظرفیت دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری در استان توانایی بررسی و ارزیابی این طرح ها وجود دارد که تشکیل کارگروه ارزیابی شرکت های دانش بنیان باید هرچه زودتر در استان تشکیل گردد.
در پایان جلسه شرکت کننده در جلسه به بیان نقطه نظرات خود پیرامون این موضوع پرداختند و تصمیماتی جهت تمهید مقدمات تشکیل صندوق اتخاذ شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار