شرط ایران برای پهلوگیری خطوط کشتیرانی خارجی در بنادر جنوبی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت : شرط پهلوگیریِ کشتی‌های خارجی و خطوط کشتیرانی بین‌المللی در بنادر ایران این است که علاوه بر کالاهای ایرانی ، کالاهای ترانزیتی و بار کشورهای همسایه و منطقه را نیز به بنادر ایران منتقل کنند.

کد مطلب: ۴۱۵۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا محمد سعیدنژاد در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره رفع تحریم بنادر افزود : در حال حاضر تعداد زیادی از کشتیرانی های بین‌المللی آماده ورود به بنادر کشور هستند و امیدواریم با آمدن این کشتی ها ، ظرفیت‌های خالی بنادر ایران هم استفاده شود.
وی اظهار داشت : رفع تحریم‌های بنادر اغاز شده است و در یک ماه گذشته نیز شاهد حضور خطوط کشتی‌رانی مختلف جهان در بنادر ایران بوده‌ایم.
سعیدنژاد گفت : در هیچ دوره‌ای هیچ یک از بنادر ایران تحریم نبوده‌ است و فقط برخی اپراتورهای ایرانی تحریم شدند.
وی افزود : به علت احتیاط‌هایی که شرکت‌های کشتی‌رانی خارجی به خاطر ترس از روبرو شدن با مجازات‌های بین‌المللی داشتند ، به بندر شهید رجایی نمی‌آمدند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود : شرایط تغییر کرده است و با موج حضور خطوط کشتیرانی بین‌المللی و تقاضای پهلو گرفتن شناورهای بزرگ خارجی در بنادر ایران مواجه هستیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره بازگشت تایدواتر (شرکت اپراتور بندر شهید رجایی پیش از آغاز تحریم‌ها علیه ایران) نیز اظهار داشت : تایدواتر رفع تحریم شده است و مانند سایر شرکت‌های اپراتور بندری می‌تواند در بنادر ایران فعالیت کند و مشکلی ندارد.
وی در ادامه درباره پدیده دریاخواری در سواحل شمالی و جنوبی کشور هم گفت: هیچ کس حق ندارد بدون اجازه سازمان بنادر و دریانوردی تأسیساتی را در دریا ایجاد یا بدون دریافت مجوز برای خشک کردن دریا اقدام کند و
منظور از دریاخواری این است که برخی بخشی از دریا را خشک می کنند و کار تجاری یا ساخت و ساز انجام می‌دهند.
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با تأیید چندین فقره دریاخواری در کشور گفت : از همه افرادی که جرم دریاخواری را مرتکب شده‌اند به دستگاه قضایی شکایت کرده‌ایم و امار این پرونده‌ها بسیار زیاد است.
وی افزود : صدها پرونده شکایت از دریاخواران سواحل شمالی و جنوبی به دستگاه قضایی ارائه کرده‌ایم و به هیچ وجه از آنها صرف نظر نمی‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار