جایزه بهترین فیلم جشنواره نیویورک به «فصل فراموشی فریبا» رسید

فیلم سینمایی «فصل فراموشی فریبا» به تهیه کنندگی و کارگردانی عباس رافعی این بار در جشنواره بین المللی بوفالو نیویورک از بین بیست و چهار فیلم بخش مسابقه به عنوان بهترین فیلم سینمایی داستانی انتخاب شد.

کد مطلب: ۴۱۳۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ جشنواره بین المللی بوفالو امریکا که یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین رویداد هنری در غرب نیویورک است تمرکزش را بر معرفی و گسترش فیلم‌های فیلمسازان مستقل جهان گذاشته واز 15 تا 18 اکتبر در سه سالن اصلی مرکز هنرهای معاصر نیویورک برگزار می‌شود.

این جشنواره امسال میزبان 24 فیلم بلند سینمایی و 38 فیلم کوتاه از سراسر جهان بود که در این دوره از جشنواره عباس رافعی با فیلم «فصل فراموشی فریبا» از کشور ایران حضور داشت و در مراسم اختتامیه که شب دوشنبه در سالن اصلی مرکز هنرهای معاصر برگزار شد جایزه بوفالو طلایی به عنوان جایزه اصلی جشنواره برای بهترین فیلم بلند سینمایی به عباس رافعی تقدیم شد.

فیلم سینمایی «فصل فراموشی فریبا» به تهیه کنندگی و کارگردانی عباس رافعی این بار در جشنواره بین المللی بوفالو نیویورک از بین بیست و چهار فیلم بخش مسابقه به عنوان بهترین فیلم سینمایی داستانی انتخاب شد. به کارگردانی و تهیه کنندگی عباس رافعی هفته گذشته در جشنواره یونیورسال آمریکا به عنوان بهترین فیلم سینمایی و بهترین بازیگر زن موفق به کسب جایزه اصلی این جشنواره شدند وبیش از این عباس رافعی در جشنواره رومانی موفق به کسب جایزه بهترین فیلم سینمایی شد.

در شهریور ماه امسال دربخش مسابقه جشنواره بین المللی فیلم نیوجرسی امریکا حضور داشت و موفق به دریافت چهار جایزه اصلی بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر زن و بهترین فیلمنامه از این جشنواره شد و در جشنواره هرات موفق به دریافت بهترین فیلم از این جشنواره شد .عباس رافعی بیش از این نیز دربخش مسابقه جشنواره هادسون نیویورک و در بخش رقابتی جشنواره بین المللی کلمبیا امریکا و جشنواره فیلم های آسیایی شیکاگو و در در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم مونترال کانادا حضور داشت.

فصل فراموشی فریبا در سی ودومین دوره جشنواره فجر در بخش مسابقه حضور داشت و ساره بیات نامزد بهترین باریگر زن شد و عباس رافعی در نوزدهمین دوره جشنواره کرالا هند جایزه بهترین کارگردان آسیا شد و فصل فراموشی فریبا جایزه نتبک را دریافت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار