رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس:

مداحان باید از افراط و تفریط در اجرای برنامه‌های عزاداری پرهیز کنند

رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس گفت: امسال مراسم عزاداری ایام محرم توسط 7 هزار هیئت مذهبی در سراسر استان فارس برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۴۱۰۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از فارس، مظفر مختاری اظهار داشت: بالغ بر 800 هیئت در كلان‌شهر شیراز مراسم‌های عزاداری را در ایام محرم و صفر با شكوه هرچه تمام‌تر برگزار خواهند كرد.

وی با اشاره به حضور 4 هزار مداح اهل بیت(ع) در استان فارس، گفت: برنامه‌های آموزشی مفصلی در موضوعات مداحی، شعرشناسی، مقتل خوانی و تاریخ‌شناسی برای مداحان برگزار شده است.

مختاری با تاكید بر اینكه مداحان باید از افراط و تفریط در اجرای برنامه‌های عزاداری پرهیز و اجتناب داشته باشند، گفت: در این موارد اگر نقصانی وجود داشته باشد سازمان تبلیغات اسلامی، کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی به مسئله رسیدگی می‌کنند.

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس همچنین گفت: از هر هیئت ۱۰ نفر به‌عنوان آمران به معروف مشخص‌شده‌اند که لباس ویژه داشته و در هماهنگی با نیروی انتظامی هستند تا بحث تردد خودروها را هماهنگ کرده و موارد دیگر را مدیریت کنند.

مختاری یادآور شد: بیش از ۵۲۱ خیمه‌گاه مجوز دریافت کرده‌اند و این به‌غیراز هیئات رسمی است که خیمه‌گاه دایر می‌کنند و در این زمینه تعهدنامه ۲۱ موردی توسط مدیر هیئت و مداح هیئت به شورای هیئات مذهبی داده‌شده است

وی همچنین گفت: مسیرهای حركت هیئت‌های عزاداری در شیراز و به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) هم مشخص و تاكید شده است كه تمام هیئت‌ها در مسیرهای تعیین شده تردد داشته باشند.

مختاری گفت: یک مسیر ورود هیئات از دروازه کازرون به سمت چهارراه مشیر است که ادامه آن از چهارراه مشیر به سمت خیابان شهید آیت‌الله دستغیب و درنهایت به ۹ دی هدایت می‌شوند و بخش دیگری از خیابان شهید مفتح به سه‌راه احمدی، از سه‌راه احمدی به سمت خیابان شهید دستغیب و درنهایت به خیابان ۹ دی در جوار حرم حرکت می‌کنند.

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس افزود: بخش دیگری از هیئات از طرف میدان شهدا به‌طرف سه‌راه نمازی و خیابان شهید آیت‌الله دستغیب و ۹ دی حرکت می‌کنند و از شاهزاده قاسم(ع) به سمت حرم، ورودی چند هیئت محدود هم‌جوار حرم است و برای خروجی هیئات نیز در نظر گرفته‌شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار