مدیرکل آموزش و پرورش لرستان فعالیتهای انجام شده استان را تشریح کرد

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت:جهاد علمی و فرهنگی در سنگر مقدس مدرسه، آرمان بلند فرهنگیان و دانش آموزان لرستانی است.

کد مطلب: ۴۰۸۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، گودرز کریمی فر گفت: تعمیق باورهای اعتقادی دانش آموزان ، ترویج فرهنگ اقامه نماز وتوسعه فرایند پرورشی در سایه حمایت و همراهی ائمه جمعه و جماعات و حوزه های علمیه امکان پذیر می شود .آموزش و پرورش همیشه از حمایت های بی دریغ نماینده معزز ولی فقیه در استان لرستان بهره مند شده است.

وی افزود: ساماندهی بهینه نیروی انسانی ،ارتقاء کیفیت و بهره وری مدیریت آموزشگاهی ، توسعه مشارکت همه جانبه ،تمرکز زدایی و بودجه ریزی عملیاتی پنج سیاست اصلی وزارتخانه است. در کنار این سیاست ها که برگرفته از سند تحول بنیادین و اسناد بالادستی نظام است، ایجاد فرصت های عادلانه برای دسترسی به آموزش، ارتقاء کیفیت آموزش ، توسعه فرایند تربیتی ،بهداشت و سلامت ، توسعه فناوری اطلاعات وتامین بهسازی و اعتلای منابع انسانی هم در آموزش و پرورش لرستان با دقت و حساسیت خاصی دنبال می شود.
وی ادامه داد : طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های برجسته در آموزش و پرورش است که با رویکرد ارتقاء صلاحیت های علمی و تخصصی و سطح معیشت فرهنگیان اجرا شده است . این طرح از ابتدای مهر با اعتباری بالغ بر یک هزارو 350میلیارد تومان اجرا و تا امروز بیش از 20هزار فرهنگی از مزایای آن که افزایشی بین 160تا 600هزار تومان است ، برخوردار شده اند .
وی ساماندهی بهینه نیروی انسانی را اولویت دیگر آموزش و پرورش برشمرد و گفت : برای جبران کمبود نیروی انسانی در رشته، جنس های مختلف با رعایت نیاز ،مرتبط بودن رشته تحصیلی و ارائه مدارک و مستندات مورد نیاز از نیروهای پیش دبستانی استفاده خواهد شد .
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه به پوشش صددرصدی دانش آموزی در دوره ابتدایی اشاره کرد و گفت : تمام تلاش آموزش و پرورش معطوف بر این حقیقت شده که هیچ دانش آموزی از تحصیل بازنماند .
کریمی فر به وجود بالغ بر 350مدرسه با دانش آموزان زیر5 نفر اشاره کرد و گفت : این افتخاری بزرگ برای آموزش و پرورش است که در مناطقی که هیچ گونه وسیله و امکانات ارتباطی وجود ندارد پرچم مقدس جمهوری اسلامی در اهتزار و تعلیم و تربیت در جریان است .
وی در ادامه پوشش تحصیلی دوره متوسطه اول را 95درصد و متوسطه دوم را 92درصد برشمرد و گفت : بیش از 690آموزشگاه ابتدایی استان با 56هزارو 100جلد کتاب و 10هزار نرم افزار آموزشی و قرآنی تجهیز شده اند .
کریمی فر در ادامه به برگزاری بیش از 700کارگاه آموزشی با حضور مولفین کتب جدید التالیف و صاحبنظران اشاره کرد و گفت : کسب 6رتبه برتر کشوری در جشنواره جابر و جایگاه سوم لرستان در جشنواره جوان خوارزمی تنها گوشه ای از فعالیت های دانش آموزان و فرهنگیان لرستان در عرصه های آموزشی و پژوهشی است .
وی همچنین به هوشمند سازی مدارس اشاره کرد و گفت : با رویکرد نوین هوشمند سازی مدارس بازمهندسی می شود .
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تشکیل اتاق ایده پردازی و خلاقیت فکری ،طرح ازپیشکسوتان فکور تا بازنشستگان صبور و طرح همگام با مدیران ،همراه با نوآوران را در راستای استفاده از خرد جمعی و اندیشه های ناب ونوآور افراد خلاق و نخبه برشمرد و گفت : توسعه و تجهیز پژوهش سراهای دانش آموزی با امکانات جدید ،برگزاری آزمون های پیشرفت تحصیلی ، کسب بیش از 100رتبه زیر هزار و ارتقاء جایگاه لرستان در کنکور سراسری ،توسعه متوازن رشته های تحصیلی ، برگزاری آزمون تخصصی مدیران و مشاوران و تولیدی کردن هنرستانها هم از جمله اقدامات آموزش و پرورش در حوزه دانش و اندیشه است .
مدیر کل آموزش و پرورش در ادامه به گزارش فعالیتهای تربیتی و پرورشی دستگاه تعلیم و تربیت پرداخت و به اعزام 25هزار دانش آموز به اردوی راهیان نور و کسب رتبه اول کشور به عنوان خادم برترکشور در اردوهای راهیان نور ، رونمایی از کتاب دل نوشته های دانش آموزان در اردوی راهیان نور ، سازماندهی بیش از 500روحانی در مدارس ، افزایش 30درصدی توسعه و تجهیز کتابخانه های مدارس ، برگزاری گفتمان های دینی و پاسخ به شبهات ، کسب 9رتبه برتر در مسابقات قرآنی ،11 رتبه برتر در مسابقات فرهنگی هنری و رتبه برتر مربیان پیشتازان و فرزانگان در اردوهای ملی اشاره کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار