نعمت زاده:

ایران خواستار تدوین نقشه راه اقتصادی با انگلیس است

خبرگزاری پانا: وزیر صنعت،معدن وتجارت در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی انگلیس با اشاره به بازگشایی مجدد سفارتخانه انگلستان در ایران گفت :ما خواستار تدوین نقشه راه برای استفاده از ظرفیت‌ها و همکاریهای فی‌ما بین هستیم.

کد مطلب: ۴۰۶۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، وزیر صنعت،معدن و تجارت در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی انگلیس راه‌های توسعه همکاری‌های صنعتی و تجاری دو کشور را بدون حضور خبرنگاران بررسی کردند.

به گزارش تسنیم به نقل از شاتا محمد رضا نعمت زاده در این دیدار گفت: خواست دولت برای همکاریهای بین المللی بر پایه سرمایه گذاری است.

وی افزود: سیاست ما در روابط با کشورها براساس همکاریهای برد - برد و مبلند مدت است.

وزیر صنعت،معدن وتجارت با اشاره به بازگشایی مجدد سفارتخانه انگلستان در ایران اضافه کرد : تحقیق و توسعه ،‌بازاریابی ، صادرات و سرمایه گذاری در همه زمینه های صنعتی و معدنی و تجاری می تواند از دیگر زمنه های همکاریهای مشترک باشد.

نعمت زاده ادامه داد: ما خواستار تدوین نقشه راه برای استفاده از ظرفیت ها و همکاریهای فیما بین هستیم.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به همکاریهای بلند مدت و استراتژیک در زمینه های بالادستی و پایین دستی، نفت و گاز ،‌صنعت ، معدن، مواد و تجهیزات، سیمان و فولاد علاقه‌مند است.

وزیر صنعت،معدن وتجارت گفت: فهرست 328 اولویت سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعت،معدن وتجارت معرفی شده اند که می توان در این زمینه ها همکاری نمود.

نعمت زاده با اشاره به حجم تجارت میان دو کشور افزود: امیدواریم پس از رفع تحریم ها شاهد افزایش حجم مبادلات و همکاری ها بین دو کشور باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی انگلیس: آماده سازی برنامه ارتباط تجاری، بازرگانی و صنعتی ایران و انگلیس

در این دیدارهمچنین ریچارد دالتون با اشاره به تعاملات دو کشور ازآماده سازی برنامه ای برای ارتباط تجاری و بازرگانی و صنعتی خبر داد.
رئیس اتاق بازرگانی انگلیس افزود : ما علاقمندیم روش معاملات در هر دو طرف واضح ، قابل فهم و طبق مقررات باشد.

وی با اشاره به مشکلات ویزا برای تجار و بازرگانان افزود: امیدواریم در آینده روند اخذ ویزا برای دو کشور تسهیل شود.

در این دیدار همچنین، آلن رایدز رایزن بازرگانی بین المللی گفت: تلاش داریم تا تجار وبازرگانان انگلیسی را برای سرمایه گذاری به ایران تشویق کنیم.

بنا بر این گزارش در این نشست همچنین مباحث مربوط به انتقال فناوری ،‌تحقیق و توسسعه ، همکاری در زمینه بیمه ، حمل و نقل ، خدمات بازرگانی ، تجهیزات پزشکی و پتروشیمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار