منا در خون / در گفت‌وگو با پانا اعلام شد؛

فوت حجاج بر اثر انتشار گاز سمی هنوز تأیید نشده است

خبرگزاری پانا: رئیس کاروان 1929 نیشابور که کاروانش مستقیما در این فاجعه آسیب دیده در خصوص شایعات اخیر مبنی بر اینکه علت فوت حجاج بر اثر انتشار گاز سمی بوده نه ازدحام گفت: در این خصوص شایعات زیادی وجود دارد ولی صحت و سقم آن هنوز برای ما نیز مشخص نشده است.

کد مطلب: ۴۰۲۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد

حمید یگانه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به زمان انتقال حجاج فوت شده به کشور گفت: هر زمانی که عربستان اعلام کند حاجیان فوت شده به کشور منتقل می شوند. همچنین زمان بازگشت حجاج با توجه به تاریخ قبلی صورت می گیرد.

رئیس کاروان 1929 شهرستان نیشابور که یکی از دو کاروان این شهرستان است که مستقیما آسیب دیده اند، ادامه داد: اسامی حجاج که در این کاروان فوت کرده اند به شرح زیر است: حسن زردی، عبدالله حصاری، محمدرضا حاجتمند، شورابی، احمد لطفی، عشقی، سید احمد حسینی، دو نفر هم از این کاروان مفقود و مابقی اعضا کاروان نیز مجروح و از نظر روحی دچار شوک شده و در شرایط مطلوبی به سر نمی برند و این فاجعه باعث شد تا مناسک حج به درستی انجام نشود.

وی در پایان با تأکید بر پیگیری ویژه برای پیدا شدن مفقودان و رسیدگی به وضعیت مجروحان این کاروان گفت: ما تمام تلاش خود را با سازمان حج و زیارت برای پیدا شدن مفقودان انجام می دهیم.

در پی حادثه روز پنج شنبه دوم مهرماه در سرزمین منا ۱۴۴ زائر ایرانی کشته، 85 مجروح و ۳۲۳ ایرانی نیز تا این لحظه مفقود شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار