از سوی رئیس جمهوری انجام شد

ابلاغ قانون الحاق ایران به پروتکل ریشه‌کنی تجارت غیرقانونی دخانیات

خبرگزاری پانا :رئیس جمهوری، «قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به تشریفات (پروتکل) ریشه‌کنی تجارت غیرقانونی محصولات دخانی» را برای اجرا ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۴۰۲۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، این قانون در جلسه علنی مورخ 18 مردادماه 1394 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 4/6/1394 به تأیید شورای نگهبان رسیده و دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، این قانون را در تاریخ 23/6/1394 برای اجرا به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ کرد.
متن این قانون به شرح زیر است:
قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به تشریفات (پروتکل) ریشه‌کنی تجارت غیرقانونی محصولات دخانی
ماده واحده ـ به دولت جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می‌شود به تشریفات (پروتکل) ریشه‌کنی تجارت غیرقانونی محصولات دخانی مشتمل بر چهل‌ و هفت ماده (به شرح پیوست) ملحق گردد و اسناد الحاق را نزد امین اسناد تودیع نماید.
تبصره1ـ تعیین و تغییر دستگاه اجرائی طرف عضویت و مقام صلاحیتدار موضوع تشریفات (پروتکل) برعهده دولت است.
تبصره2ـ دستگاه اجرائی مزبور موظف است راهبردهای ملی، جامع و همه‌جانبه و در صورت لزوم پیش‌نویس لوایح و مقررات لازم را با هماهنگی سایر دستگاههای اجرائی ذی‌ربط برای تحقق اهداف تشریفات (پروتکل) تنظیم و آنها را برای تصویب به مراجع ذی‌ربط تقدیم نماید.
تبصره3ـ رعایت اصول یکصد وسی‌ونهم (139) و هفتاد و هفتم (77) قانون اساسی جمهوری‌ اسلامی‌ایران برای هرگونه اصلاح تشریفات(پروتکل) یا پیوست‌های آن در اجرای‌ مواد (37)،(38) و(39) تشریفات(پروتکل)، الزامی‌است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار