برگزاری جشنواره نان و شیرینی سنتی با حضور کودکان و نوجوانان آستارایی

خبرگزاری پانا : جشنواره نان و شیرینی های سنتی در مرکز شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان آستارا برگزار شد.

کد مطلب: ۴۰۰۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، مسئول مرکز شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا گفت: این جشنواره در قالب آیین اختتامیه کلاس های تابستانی کانون با حضور والدین برگزار شد.

میترا پوربهرام با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی کودکان با نان و شیرینی های سنتی است ، افزود: آنچه که امروزه در زندگی صنعتی کمتر بدان توجه می شود غذاهای سنتی است.
وی غذاها و خوراکی های سنتی را موجب تامین سلامت جسمی انسان ها عنوان کرد و ادامه داد: همین برنامه های فرهنگی باعث ترویج و گرایش بیش از پیش کودکان به سمت و سوی غذاهای سنتی می شود.
وی با بیان اینکه اعضای مرکز شمار دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آماده کردن نان ها و شیرینی های سنتی جشنواره به والدین خود کمک کرده بودند ، افزود: برگزاری مسابقه ، شعرخوانی ، اجرای میان پرده موسیقی سنتی از جمله بخش های جانبی این جشنواره بود.
پوربهرام ادامه داد: همچنین در بخش دیگری از این آیین نمایشگاه نقاشی زهرا عزیزیان کهن از مربیان نقاشی کانون و تعدادی از هنرجویان کودک و نوجوان آستارا افتتاح شد.
وی افزود: در این نمایشگاه 60 اثر در زمینه های نقاشی و سفالگری در معرض دید عموم گذاشته شده است.
مسوول مرکز شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستارا در ادامه با بیان اینکه کلاس های تابستانی این مرکز با شرکت 150 کودک و نوجوان پایان یافت ، افزود: نقاشی ، سفالگری ، قرآن ، معرق چوب و موسیقی از جمله کلاس هایی بود که مورد استقبال کودکان و نوجوانان آستارایی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه رشد و بالندگی فکری کودکان و نوجوانان از جمله دغدغه های اصلی مربیان کانون پرورش فکری است ، افزود: این کلاس ها در فصل پاییز نیز با ثبت نام از اعضا ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار