افزایش شكایات مردمی از واحدهای صنفی

خبرگزاری پانا: رئیس كمیسیون برنامه و بودجه و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان؛ از افزایش 5/18 درصدی شكایات مردمی از واحدهای صنفی نسبت به سال گذشته در سطح كشور خبر داد.

کد مطلب: ۴۰۰۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حسین قراباغی در اجلاس ماهانه اتاق اصناف همدان به آشفتگی موجود در 3 میلیون واحد صنفی در سطح كشور طبق آمار سال 93 اشاره كرد و گفت: 38 سال قبل تنها 194 هزار واحد صنفی در كل كشور داشتیم اما اكنون شاهد افزایش واحدهای صنفی هستیم و شكایات مردمی از این واحدها در كل كشور نیز نسبت به سال گذشته 5/18 برابر شده است.
وی با ابراز تأسف از اینكه امروز در هر كوچه‌ای یك مغازه باز می‌شود و به اسم اشتغال‌زایی، اصناف به خاك سیاه نشانده می‌شوند، ادامه داد: ما مقابله با بیكاری را در اصناف تزریق می‌كنیم در حالی كه باید به بحث تولید كمك كنیم.
قراباغی از وجود یك واحد صنفی برای هر هزار نفر در سایر كشورها خبر داد و بیان كرد: در تهران به ازای هر 35 نفر و در همدان به ازای هر 23 نفر یك واحد صنفی وجود دارد و متأسفانه رقابت بین صنوف هم چندان سالم نیست.
وی به رشد 25 درصدی مالیات در كشور اشاره كرد و افزود: این میزان در همدان بین 30 تا 52 درصد اعلام شده كه در برابر رشد 19 درصدی مالیات در تهران هیچ توجیهی ندارد و مسؤولان باید پاسخگوی این مسأله باشند.
قراباغی فرار مالیاتی، افزایش دلالی‌ها، بالا رفتن هزینه واحدهای صنفی و كاهش قدرت انتخاب مصرف‌كننده را از جمله آثار منفی كثرت واحدهای صنفی برشمرد و گفت: بهتر است واحدهای صنفی كوچك در واحدهای بزرگ‌تر تجمیع شوند.
عضو شورای اسلامی شهر همدان همچنین توزیع كالا و خدمات به عناوین مختلف در نمایشگاه‌های برپا شده در بوستان‌ها را كاری اشتباه دانست و گفت: این نمایشگاه‌ها مقرون به صرفه نیستند.
وی به ساماندهی میدان امام(ره) و پیگیری‌های شهرداری همدان در این خصوص اشاره كرد و افزود: شهرداری مرمت دیوارهای اطراف میدان را تقبل كرده و ما انتظار داریم میراث فرهنگی در این خصوص شهرداری را یاری كند، چرا كه ما تاكنون نتوانسته‌ایم ظرفیت‌های میراثی خود را مطرح كنیم.
حسین قراباغی بر لزوم آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای حضور گردشگران نیز تأكید و اظهار كرد: شورای دور چهارم در این راستا مالیات و عوارض شهرداری‌ها برای ساخت هتل‌های 5 ستاره و كمپینگ‌های اقامتی را رایگان كرده و عوارض تعویض تابلوهای مغازه‌‌ها را تا میزان یك سوم كاهش داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار