˝عشق من حامد بهداد˝درکافه کتاب شیراز

خبرگزاری پانا: نمایش طنز و دیالوگ محور˝عشق من حامد بهداد˝ نوشته افشین هاشمی و به کارگردانی سیاوش صفری نژاد، چهارشنبه اول مهرماه نود و چهار در کافه کتاب تالار حافظ فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس، اجرا خواهم شد .

کد مطلب: ۳۹۸۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، درگپ و گفت خودمانی که با سیاوش صفری نژاد بازیگر و کارگردان تئاتر داشتیم، به بهانه اجرای "عشق من حامد بهداد"به سرا غش رفتیم و او در باره نمایش یادشده گفت: این کار که بصورت خوانشی اجرا می شود، نمایشی طنز و دیالوگ محور است.

در آغاز صحبت لطفاً بیوگرافی خود را برای خوانندگان خوب این مطلب بیان کنید؟

در ابتدا من از رسانه ها سپاسگزاری می کنم که از این طریق سعی در معرفی هنرمندان عرصه های مختلف هنری دارند. هرچند که در مصاحبه هایی که به مناسبت اجرای نمایش های قبلی ام سابقه ی کاری و هنری خود را بیان کرده ام و شاید برای تعدادی از خوانندگان تکرار مکررات باشد، به شرطی که حمل بر خودستایی نشود عرض می کنم .

بنده قبل از حضور در صحنه های نمایشی و در سنین نوجوانی به صورت حرفه ای مشغول به ورزش های آبی اعم از شنا، شیرجه و واتر پلو بوده ام که توانستم عنوان نایب قهرمانی کشور در شنا و مربی گری بین المللی و داوری بین المللی در شیرجه و دیپلم افتخار و ...را کسب نمایم که در کنار همان ورزش ها به هنر پانتومیم علاقمند شدم، چرا که پانتومیم هم بی ارتباط با ورزش شیرجه نیست چون شیرجه حرکات نمایشی در فضای معلق آسمان و پانتومیم حرکات نمایشی روی زمین است .

به این ترتیب وارد عرصه ی هنرهای نمایشی شدم و به یاری خدا در چند سال گذشته علاوه بر این که افتخار حضور در جشنواره های متعدد کشوری را داشته و اغلب مورد تقدیر قرار گرفته ام، موفق به حضور در بیش از سی و پنج اثر صحنه ای یا تصویری در جایگاه بازیگر یا کارگردان و یا طراح حرکات بوده و نیز توانستم عنوان بهترین بازیگر پانتومیم حرفه ای کشور و دو بار عنوان بهترین بازیگر مرد در جشنواره های تاتر ماه و فجر را کسب نمایم و نیز حضور در بخش مسابقه ی بین الملل جشنواره تاتر فجر تهران را تجربه کنم .

این روز ها چه نمایشی را برای اجرای ویژه ی هنرمندان در نظر گرفته اید؟

نمایش طنز و دیالوگ محور"عشق من حامد بهداد" نوشته افشین هاشمی که به کارگردانی خودم در روز چهارشنبه اول مهرماه نود و چهار در کافه کتاب تالار حافظ فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس، اجرا خواهم کرد .

در این نمایش دو بازیگر اصلی ایفای نقش می کنند که یکی از نقش ها توسط خودم و دیگری بر عهده ی حسین پذیره خواهد بود.

موسیقی این اثر را محمد(عبداله) عابدی و مجری گری برنامه را مریم اطمینان بر عهده دارد که هر دو نفر در روند قصه به عنوان یک کاراکتر نمایشی نیز حضور دارند و طراحی پوستر این نمایش را نوید صمدی انجام داده است .

برای علاقمندانی که قصد دیدن نمایش شما را دارند قصه ی آن را تعریف می کنید؟

بله. همانطور که می دانید زندگی هنرپیشه ها و ستارگان بازیگری همیشه مورد توجه عموم مردم و علاقمندان به هنر بازیگری بوده که من با انتخاب این متن و کسب اجازه از نویسنده ی محترم این موضوع را از دید دو نفر از عامه ی مردم که در شیراز ساکن هستند و عشق بازیگری را در سر دارند اما به آرزویشان در این زمینه دست نیافته اند، به شیوه ای جذاب و شنیدنی ارائه می کنم اما اجازه بدهید که قصه ی نمایش را تعریف نکنم تا مخاطب خودش به این داستان پی ببرد .

شیوه ی اجرایی که شما به عنوان کارگردان در نظر گرفته اید که تماشاگر تا پایان کار بدون احساس خستگی با شما همراه باشد چیست ؟

اول لازم می دانم این مطلب را بیان کنم که برای مخاطبان نمایش در شیراز این گونه جا افتاده که حضور سیاوش صفری نژاد در هر نمایشی که باشد عنصر اصلی آن حرکات بدنی و یا پانتومیم خواهد بود به همین دلیل آگاهانه برای این که نوع دیگری از نحوه ی کارگردانی و بازیگری خود و گروه اجرایی ام را ارائه دهم، با انتخاب این متن کاملاً دیالوگ محور در ژانر طنز سعی در ارتباط با مخاطب داشته ام .

در این اثر سعی شده از طنز فاخر که همان ایجاد موقعیت های طنز است بهره ببریم و قصد نداشته ایم که به هر ترتیب چه با لودگی و چه با هجو تماشاگر را به خنده وادار کنیم .

به نظر شما اجرای برنامه های "چهارشنبه تاتر" چه کمکی به آشتی تماشاگر به هنرهای نمایشی می کند؟

این تصمیم که توسط مسولین محترم اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس طرح ریزی شده بسیار با ارزش است، اما به نظر من باید به سمتی هدایت شود که بتوان عموم مردم را به تماشای این هنر تاثیر گذار علاقمند نمود چرا که نود و نه درصد از تماشاگران این برنامه ها خود از اهالی تاتر و فقط یک درصد از عموم مردم هستند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار