تئاتر«اسم» لیلی رشیدی به شیراز می آید

خبرگزاری پانا: نمایش «اسم» به کارگردانی لیلی رشیدی در شیراز اجرا می شود.

کد مطلب: ۳۹۷۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، با توجه به اینکه مهرماه فصل مناسبی برای اجراهای صحنه ای تئاتر در شیراز است و فعالیت تئاتری در روزهای جشنواره استانی تئاتر فجر به اوج خود می رسد با توجه به این موضوع گروه های تئاتری تهران به فراخور اجراهای خود در تماشاخانه های این شهر ترجیح می دهند در شیراز نیز اجراهایی داشته باشند.

بر این اساس، با توجه به استقبالی که از نمایش «اسم» در مجموعه ایرانشهر و سالن استاد ناظرزاده کرمانی طی اجرایی که از پنجشنبه چهار تیر تا جمعه ۹ مردادماه امسال شد لیلی رشیدی ترجیح می دهد این نمایش را که ابتدا قرار بود نخستین تجربه روی صحنه لیلا حاتمی باشد را به شیراز بیاورد.

بدین ترتیب او که این نمایش را با بازی خود،‌ حسن معجونی‌ و داریوش موفق اجرا می‌کند قرار است از مهرماه در یکی تماشاخانه‌ های شهر شیراز به صحنه برود.

نمایش اسم براساس نمایشنامه‌ای به همین نام نوشته ماتیو دولاپورت و الکساندر دولا پتولیر با ترجمه شهلا حائری به صحنه خواهد رفت.

«اسم» برای کودکی که هنوز به دنیا نیامده

انتخاب «اسم» برای کودکی که هنوز به دنیا نیامده باعث برملا شدن رازها و تسویه حسابهای شخصی خانوادگی می‌شود.

حسن معجونی طراحی صحنه و لباس، پریسا گودرزی، غزاله رشیدی، محمدرضا بزدوده گروه کارگردانی و محمدرضا حسین زاده مدیریت تولید آن را بر عهده دارند.

نمایش« اسم» کار مشترک ماتیو دولا پورت و الکساندر دولاپتولیر است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ با کارگردانی برنارد مرات در تئاتر ادوارد هفتم پاریس به روی صحنه رفت و با استقبال‌ از طرف مخاطبان و منتقدان فرانسوی رو به رو شد و جوایزی را هم برای این اثر به همراه داشت.

این استقبال در حدی بود که در سال ۲۰۱۲فیلمی به کارگردانی الکساندر دولاپتولیر نیز براساس آن ساخته که مورد توجه منتقدان فرانسوی قرار گرفت. این نمایش‌نامه توسط نشر قطره به فارسی منتشر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار