نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان میوه در گفت و گو با پانا:

قاچاق میوه ادامه دارد/ محصولات باغداران روی درخت مانده است

خبرگزاری پانا: نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان میوه با بیان اینکه محصولات باغی امسال مازاد بر نیاز داخلی است، گفت: میوه خارجی به وفور در میادین میوه و تره بار عرضه می شود که نشانگر عدم کنترل بر واردات میوه است.

کد مطلب: ۳۹۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد

صدرالدین نیاورانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا درخصوص قاچاق میوه اظهار کرد: با توجه به اینکه تولیدات داخلی کفاف بازار را می دهد اما همچنان واردات میوه ادامه دارد و میوه هایی چون پاملو، شاه بلوط، آناناس، نارگیل، انگور و آلوی سیاه به صورت قاچاق وارد می شود.

نیاورانی با بیان اینکه تولید داخلی میوه های یاد شده نیز وجود دارد، گفت: اکنون تنها واردات موز آزاد است و واردات میوه به طور کلی ممنوع است اما میوه خارجی به وفور در میادین میوه و تره بار عرضه می شود که نشانگر عدم کنترل بر واردات میوه است.

نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان میوه در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه امسال باغداران با افزایش محصول رو به رو بوده اند ، اما میوه های آنها هنوز روی درخت مانده چرا که هزینه های جمع آور ی محصول افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: برای جمع آوری محصول باغداران باید چند نکته را در نظر گرفته نخست اینکه بانک ها با توجه به جریان معوقات بانکی از دادن وام به تولیدکنندگان و به ویژه باغداران امتنا می کنند به همین دلیل سرمایه در گردش آنها بیرون آمده و پولی برای جمع آوری محصول ندارند.

نیاورانی ادامه داد: افزایش حقوق کارگرانی که محصول را جمع آوری می کنند و باید به صورت نقد پرداخت شود، گران شدن سبدهای پلاستیکی که سال گذشته دو هزار 200 تومان بود و اکنون 5هزار 500 شده است را به عدم سرمایه درگردش باید اضافه کرد.

نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان اظهار کرد: کمبود سردخانه های CA که می تواند محصولات را برای دراز مدت نگهداری کند موجب شده تا محصولات باغداران روی درخت بماند، اما صادرکنندگان به کمک آنها می آیند.

وی افزود: با توجه به افزایش محصولات امسال با افزایش 100 درصدی صادرات رو به رو خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار