كارگاه آموزش شهروندی امداد و نجات و كمك های اولیه برگزار شد

خبرگزاری پانا: معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان از برگزاری كارگاه آموزش شهروندی امداد و نجات و كمك های اولیه در فرهنگسراهای شهرداری همدان خبر داد.

کد مطلب: ۳۹۳۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمدرضا بیاناتی ضمن اعلام این خبر گفت: این برنامه با توجه به رویكرد، تدابیر و سیاست‌گذاری‌های رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار همدان در خصوص توجه ویژه به امور اجتماعی و فرهنگی به ویژه آموزش‌های شهروندی برنامه‌ریزی شده است.
وی گفت: آموزش‌های شهروندی باعث ارتقای فرهنگ و در نتیجه آن جلب مشاركت شهروندان و كمك به مدیریت شهری است كه در نهایت نگهداری و توسعه مطلوب شهر را در پی خواهد داشت.
بیاناتی افزود: این آموزش‌های تخصصی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی معاونت اجتماعی و فرهنگی و مشاركت مدیریت بحران شهرداری همدان و جمعیت هلال احمر همدان در دوره‌های آموزشی اصول اولیه امداد و نجات و كمك‌های اولیه در فرهنگسرای راه كربلا و رضوان برگزار شد. وی ‌هدف از برگزاری دوره یادشده را ارتقای سطح توانمندی شهروندان شهرك فرهنگیان و مددجویان بهزیستی حصار امام خمینی(ره) در مقابله با حوادث غیرمترقبه و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان محیط‌های شهری و مسكونی و آشنایی آنان با انجام عملیات امداد پزشكی اعلام كرد.
در این كارگاه‌های آموزشی شهروندان با انواع پدیده‌های طبیعی و غیرطبیعی از جمله زلزله، اجزای سازه‌ای و غیرسازه‌ای، پناهگیری امن، تخلیه اضطراری، نقاط بحران‌زا و بحران‌زدا، انواع زخم و پانسمان، چگونگی تثبیت، حمل و انتقال مصدوم در شرایط سخت، انواع خفگی و چگونگی احیای قلبی‌ریوی آشنا شدند.
وی در پایان از رویكرد محله محوری برگزاری برنامه‌های آموزش شهروندی توسط معاونت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان در سال جاری گفت و افزود: تأثیرگذاری این رویكرد با مشاركت تشكل‌های مردمی بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته و مثبت ارزیابی شده و ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار