در سفر معاون عمرانی استاندار به آذرشهر انجام شد؛

افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک صنعتی شهید سلیمی

خبرگزاری پانا: تصفیه‌خانه فاضلاب واحد تولیدکننده نشاسته و گلوکز با حضور معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در شهرک صنعتی شهید سلیمی آذرشهر به بهره‌برداری رسید.

کد مطلب: ۳۹۲۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، با افتتاح این تصفیه‌خانه دو هزار و 800 متر مکعبی که با هزینه 5 میلیارد ریال به مرحله اجرا درآمده، در هر ساعت هشت هزار لیتر آب پساب تصفیه خواهد شد.

محمدصادق پورمهدی، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این طرح، حمایت از تولید را مهم‌ترین سیاست اقتصادی دولت دانست و گفت: علاوه بر توسعه واحدهای تولیدی، باید به سالم‌سازی محیط زیست و کاهش آلاینده‌های صنعتی نیز توجه شود و در این میان شهرک صنعتی شهید سلیمی وضعیت مطلوبی در حوزه حفاظت از محیط زیست دارد.

وی افزود: تلاش می|‌شود با اجرای طرح‌های زیست محیطی از سال آینده آب‌های تصفیه شده در اختیار واحدهای صنعتی استان قرار گیرد تا علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب، بخش مهمی از معضلات زیست محیطی نیز در حوزه صنعت استان برطرف شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین از بیمارستان در حال احداث آذرشهر بازدید کرد و از اتمام این بیمارستان 64 تخت‌خوابی تا پایان سال 95 خبر داد.

پورمهدی اعتبار هزینه شده برای این طرح را 50 میلیارد ریال و اعتبار تخصیص یافته برای آن در سال جاری را 85 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بیمارستان جدید آذرشهر از سال 1391 آغاز و تنها در یک سال گذشته 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که این امر نشانه سرعت گرفتن مراحل اجرای این طرح ملی است.

علیار راستگو فرماندار آذرشهر هم در این بازدید گفت: بیمارستان 50 ساله فعلی آذرشهر به هیچ وجه جوابگوی نیازهای بهداشتی و درمانی جمعیت 120 هزار نفری این شهرستان نیست و باید روند احداث بیمارستان مجهز 64 تخت‌خوابی شتاب بیشتری داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار