معاون وزیر جهادکشاورزی خبر داد:

معرفی 65درصد ارقام جدید زراعی و باغی/تجاری سازی 4 دستاورد تحقیقاتی

خبرگزاری پانا: رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در مجموع تاکنون 611 رقم جدید زارعی و باغی دارای شناسنامه به بخش کشاورزی معرفی شده اند که 400 مورد مربوط به سازمان تحقیقات و موسسات تحقیقاتی وابسته و 10 فقره دیگر متعلق به دانشگاه ها است.

کد مطلب: ۳۹۰۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، اسکندر زند روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت ششمین روز از هفته دولت، افزود: از این تعداد 34 درصد ارقام جدید مربوط به ارقام وارداتی می باشد که یا تکنولوژی و دانش فنی آن در کشور وجود نداشته و یا آنکه نسبت به ارقام داخلی از کیفیت بالاتری برخوردار می باشند.
وی با اشاره به اینکه برخی فناوری ها قابلیت ترویج و تجاری شدن را دارند، گفت: در اوایل هفته دولت 104 دستاورد تحقیقاتی تجاری شده که حق امتیاز آنان از جمله بذر لوبیا به بخش خصوصی واگذار شده است.
وی اظهار داشت: در نظر داریم بزودی 10 دستاورد تحقیقاتی موسسه رازی و دانش فنی تعدادی بذور جدید و شناسنامه ای و فناوری های قابل واگذاری را به بخش خصوصی واگذار کنیم.
وی با بیان اینکه 24 رقم زراعی و باغی در سال 93 در قالب جشنواره معرفی شده اند، افزود: سال آینده نیز ارقام جدید در قالب جشنواره معرفی خواهند شد.
وی در خصوص ارتباط بخش کشاورزی با دانشگاه ها نیز گفت: در حال حاضر دانشگاه ها با موسسات تحقیقاتی ارتباط بسیار کمی دارند که قصد داریم در ادامه فعالیت دولت یازدهم این همکاری ها را بیش از پیش توسعه دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار