رئیس اداره مطالعات و مهندسی اداره‌کل منابع طبیعی استان زنجان:

طرح مدیریت یکپارچه در حوزه‌های آبخیز زنجان اجرا می‌شود

خبرگزاری پانا: طرح مدیریت یکپارچه در حوزه‌های آبخیز از جمله حوزه آبخیز قزل تپه زنجان اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۳۸۸۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان، " جعفر بیات" با اعلام این خبر گفت: این اداره کل مطالعات جامع منابع طبیعی در حوزه آبخیز خوشنام شهرستان ابهر، مطالعات مکان‌یابی سد زیرزمینی پاشاچای در شهرستان ایجرود و نیز انجام چند پروژه پژوهشی را در دست اجرا دارد.

وی با بیان اینکه طرح مدیریت یکپارچه در حوزه‌های آبخیز از جمله حوزه آبخیز قزل تپه زنجان اجرا می‌شود، افزود: این حوزه آبخیز در قالب طرح ملی مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز کشور انتخاب شده است .

به گفته وی، مقرر شده با همکاری فرمانداری شهرستان زنجان علاوه بر تمرکز فعالیت‌های اداره کل منابع طبیعی، تمامی ادارات این شهرستان اقدامات امسال و چند سال آینده را به این حوزه سوق دهند تا با هماهنگی و هم‌سویی دست اندرکاران بخش دولتی و مشارکت حوضه نشینان اهداف مدیریت جامع در آن تحقق پیدا کند .

وی در تشریح موقعیت جغرافیایی حوضه آبخیز قزل‌تپه که مدیریت یکپارچه در آن انجام می‌شود، ابراز کرد: این حوزه آبخیز در 30 کیلومتری سمت غرب شهر زنجان قرار داشته و دارای ظرفیت‌های طبیعی و جاذبه‌های گردشگری است .

بیات خاطرنشان کرد: حوضه آبخیز قزل تپه شامل 6 روستای آقبلاغ، جاجی‌کندی، قزل تپه، یامچی، گلجیک و ابدال است که طرح‌های یاد شده در آن مکان اجرا می‌شود .

وی اجرای طرح توانمندسازی با هدف ارتقای سطح معیشت حوزه‌نشینان و حفظ، احیا و توسعه و بهره‌برداری اصولی از منابع طبیعی با مشارکت روستائیان را از اقدامات اجرائی مدیریت جامع دانست.

/بتول علی پناهی/

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار