معاون گردشگری میراث فرهنگی در گفت وگو با پانا اعلام کرد؛

راه‌اندازی دفاتر اطلاع‌رسانی گردشگری در فرودگاه‌ها /تدوین آیین‌نامه اقامتگاه‌های بوم گردی

خبرگزاری پانا:معاون گردشگری میراث فرهنگی گفت:راه‌اندازی دفاتر اطلاع‌رسانی گردشگری در فرودگاه‌ها پیگیری می‌شود اما هنوز این امر محقق شده است.

کد مطلب: ۳۸۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد

منوچهر جهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی پانا در خصوص اقامتگاه های بوم گردی بیان کرد: تدوین آئین نامه اجرایی در زمینه اقامتگاه های بوم گردی رویداد مهمی است که در حال حاضر این آئین نامه با همکاری اداره کل طبیعت گردی در حال تدوین است و به زودی به شورای استاندارد سازی اداره امور مراکز و خدمات گردشگری ارسال می شود تا مورد بررسی و تصویب نهایی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: چنانچه این آئین نامه به تصویب برسد، مدیران این اقامتگاه ها می توانند هماهنگ با شاخصه های بومی این مناطق و رعایت ضوایط و استانداردهای مشخص شده به توسعه گردشگر بومی در این مناطق بپردازند و گردشگری در مناطقی که تاکنون پای گردشگران به آن جا نرسیده است، توسعه می یابد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: اساسا تدوین آئین نامه اجرایی اقامتگاه های بوم گردی در قالب فعالیت به صورت تشکل صنفی محسوب می شود و در همین راستا، جلسه ای برگزار شد که در آن چگونگی فعالیت و عملکرد شبکه مجازی اقامتگاه های بوم گردی و تدوین معیارهای ویژه مورد بررسی قرار گرفت.

جهانیان در ادامه با اشاره به بررسی سامانه گردشگران ورودی به کشور از سه همسایه غربی و شرقی یعنی عراق ،پاکستان و افغانستان، اظهار کرد: معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همکاری بخش خصوصی مربوطه نسبت به جانمایی و راه‌اندازی دفاتر اطلاع‌رسانی گردشگری در فرودگاه‌های بین‌المللی کشور اقدام خواهد کرد و راه‌اندازی دفاتر اطلاع‌رسانی گردشگری در فرودگاه‌ها نیز پیگیری می‌شود و بر اساس قانون باید در تمام فرودگاه‌های کشور، دفاتر اطلاع‌رسانی گردشگری راه‌اندازی شود که هنوز اجرایی نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار