تاکید رییس بنیاد امید ایرانیان بر افزایش مشارکت اجتماعی زنان

خبرگزاری پانا: رییس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه شورای زنان بنیاد مذکور محورهای اصلی فعالیت‌ و جهت‌گیری‌ در حوزه زنان را مشخص کرده است گفت که یکی از برنامه‌های این نهاد، افزایش نرخ مشارکت زنان در فعالیت‌های اجتماعی است.

کد مطلب: ۳۸۵۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سیاسی پانا، محمدرضا عارف در دیدار با جمعی از دختران فعال در حوزه جامعه مدنی با تبریک میلاد حضرت معصومه (س) بر ضرورت الگوپذیری از رفتار و منش ائمه تاکید کرد و گفت: نباید به نام‌گذاری‌هایی که بر اساس رویدادهای مذهبی انجام می‌شود صرفا در حد شعار و برگزاری همایش نگاه کرد بلکه باید به انگیزه نامگذاری‌ها که پیمودن راه معصومین و الگوگیری از رفتار و کردار و منش آنان است، توجه جدی شود.

وی ضمن گرامی‌داشت سالروز ورود آزادگان به کشور و یاد و خاطره مرحوم سید علی اکبر ابوترابی فرد، خاطرنشان کرد: اگر به زندگی آزادگان سرافراز میهن مان نگاه کنیم، به سهم همسران این عزیزان در مدیریت خانواده و تحمل سختی‌ها و مشقت‌ها به نقش موثر آنان در هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن پی می‌بریم، بنابراین باید قدردان همسران شهدا، ایثارگران و آزادگان عزیز باشیم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: شورای زنان و بخش زنان بنیاد امید ایرانیان طی برنامه‌های چند ساله خود، محورهای اصلی فعالیت‌ها و جهت‌ گیری‌ها را در حوزه زنان مشخص کرده است.

وی با بیان اینکه اولین محور در این زمینه، افزایش نرخ مشارکت زنان در همه امور است، ادامه داد: با وجود اینکه وضعیت تحصیلی زنان بسیار بالاست ولی سهم فعالیت‌های اجتماعی و مدیریتی آنها بسیار ناچیز است لذا یکی از برنامه‌های ما افزایش نرخ مشارکت این قشر است.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به نقش اندک زنان در اداره کشور گفت: نگاه انقلاب اسلامی ایران با تاسی از دین مبین اسلام، حضور موثر زنان در اداره کشور است نه اینکه زنان صرفا زینت المجالس باشند.

وی تاکید کرد که باید برای استفاده از توان تخصصی همه اقشار جامعه بویژه زنان و جوانان برنامه‌ریزی کرد و راهکار ارائه داد.

عارف با اشاره به سنت حسنه ازدواج، بر ضرورت بسترسازی مناسب از سوی خانواده‌ها و مسئولین در تسهیل ازدواج جوانان تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به نرخ بالای طلاق در جامعه اسلامی ایران گفت: وقتی صحبت از نرخ بالای طلاق در کشور می شود فقط به اظهار تاسف و بیان مطالب شعاری اکتفا می‌شود. اگر مسئولان در برابر فاجعه طلاق در کشور بی‌تفاوت باشند سرانجام مطلوبی در انتظار خانواده‌های ایرانی نخواهد بود.

رییس بنیاد امید ایرانیان در پاسخ به سوالی درباره چگونگی برخورد با شبکه‌های اجتماعی گفت: با شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی باید برخورد محتوایی کرد نه حذفی. باید توان و ظرفیت تولیدات محتوایی خود را آنچنان بالا ببریم که خانواده‌ها درخصوص چگونگی استفاده فرزندانشان از فضای مجازی نگرانی نداشته باشند.

وی با انتقاد از برنامه‌های صدا و سیما در حوزه مسائل خانواده گفت: وقتی جوانان و خانواده‌ها با برنامه‌های بعضا ضعیف صدا و سیما رو به رو می‌شوند به ناچار به سمت تولیدات شبکه‌های ماهواره‌ای رو می‌آورند و به نظر می‌رسد که مدیران فرهنگی کشور باید برای این معضل چاره اندیشی کنند.

عارف در پایان از آمادگی بنیاد امید ایرانیان در توانمندسازی و آموزش زنان خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار