مازندران مجری طرح پرورش ماهی در قفس شد

خبرگزاری پانا: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: پشتیبانی از طرح پرورش ماهی در قفس از اصلی‌ترین برنامه موسسه تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی است هر چند این طرح فعالیت‌ خود را به‌ تازگی آغاز کرد.

کد مطلب: ۳۸۵۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، اسکندر زند در حاشیه سفر به مازندران در آمل اظهار کرد: انعقاد تفاهم‌نامه طرح کلان ملی فناوری و نوآوری تولید انبوه قزل‌آلای رنگین‌کمان عاری از بیماری می‌تواند گامی بزرگ در آبزی‌پروری شمال کشور باشد.

زند با بیان اینکه فعالیت‌های سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی بسیار گسترده است و از شیلات تا جنگل فعالیت دارد، گفت: مهم‌ترین طرح وزارت جهاد کشاورزی در زمینه شیلات طرح پرورش ماهی در قفس است.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در این طرح بزرگ به‌عنوان نهاد پشتیبان گام برمی‌داریم و حرکت در مکان‌یابی قفس‌ها و تولید بچه‌ماهی در اولویت اصلی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: این تفاهم‌نامه می‌تواند برای تولید ماهی قزل‌آلای عاری از بیماری و حمایت از آن مهم باشد چراکه مازندران از استان‌های مهم در پرورش قزل‌آلا است.

زند خاطرنشان کرد: پشتیبانی از طرح پرورش ماهی در قفس از اصلی‌ترین برنامه مؤسسه تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی است، هر چند این طرح فعالیت‌ خود را به‌تازگی آغاز کرد و یکی از مهم‌ترین محل‌های سرمایه‌گذاری طرح در مازندران است.

وی با اعلام اینکه مجری این طرح در مازندران اداره‌کل شیلات است، گفت: طرح پرورش ماهیان در قفس از برنامه‌های اصلی وزارت‌ جهاد کشاورزی است که با محوریت برخی استان‌ها آغاز شد و مازندران یکی از استان‌های شاخص است.

گفتنی است؛ این تفاهم‌نامه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، فلاح‌جلودار استاندار مازندران و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج منعقد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار