فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام،

نقش مهم زنان در دوران دفاع مقدس برای الگو شدن بازگویی شود

خبرگزاری پانا: فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، زنان ایلامی در طول دوران ۸ سال دفاع مقدس نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای داشته و حماسه‌های ماندگاری از خود بر جای گذاشته‌اند.

کد مطلب: ۳۸۰۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛سردار سید صادق حسینی، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، صبح امروز(13 مرداد) در مراسم رونمایی از یادمان زن و دفاع مقدس، اظهار کرد: زنان در دوران دفاع مقدس نقش ارزنده و تعیین‌کننده‌ای داشته‌اند.

وی، افزود: در دوران دفاع مقدس، زن رزمنده، آزاده، جانباز و شهیده، داشته‌ایم و لازم است که یادمانی به‌منظور تجلیل از ایثار و مقاومت زنان این دیار ساخته شود که نسل جوان امروزی، از این ایثار و مقاومت الگو گیری کند.فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، با اشاره به‌ضرورت تجلیل از مقام زنان در دوران دفاع مقدس و مقاومت آنان، ابراز کرد: ساخت این یادمان، الگویی شود که از زنان و شیر زنان ایلامی مورد تجلیل قرار گیرند و یاد و خاطره آن‌ها در اذهان جامعه ماندگار شود.

سردار سید صادق حسینی، به نقش مردم ایلام و استان ایلام در دوران 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: مردم این استان اعم زنان، کودکان و مردان بدون اینکه دیار خود را ترک کنند با پایداری و مقاومت در برابر تجاوز دشمنان بعثی ایستادگی کردند و باید امروز این مقاومت و ایثار برای نسل جوان بازگویی شود.وی، با شاره به ساخت یادمان‌های دفاع مقدس در شهر ایلام، یادآور شد: دو یادمان زن و دفاع مقدس در محل پارک تفریحی چغاسبز و میدان قرآن در ورودی این شهر با همکاری شورای اسلامی شهر، شهرداری و سپاه امیرالمؤمنین استان ایلام ساخته‌شده است.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد المان‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس در نقاط مختلف شهر و مکان‌های پرتردد احداث شود که زمینه برای ترویج ارزش‌ها و یاد ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس در بین اقشار مختلف مردم فراهم شود.

گفتنی است، این مراسم با حضور جمعی از مسئولان نهادهای فرهنگی و اجرایی استان در محل ورودی پارک تفریحی چغاسبز ایلام برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار