اختصاص 6 هزار میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی به روستاها

خبرگزاری پانا: شرکت ملی گاز ایران برای گازرسانی به شهرها و روستاها در سال 94 حدود شش هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است.

کد مطلب: ۳۸۰۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، نماینده وزیر نفت در امور گازرسانی در نشست مشترک با مدیران دستگاه های اجرایی کشور، گفت: از سوی مجلس شورای اسلامی به وزارت نفت اختیار داده شده که بر اساس «بند قاف» قانون بودجه سال 93 و سایر منابع آن در سال 94، گازرسانی به روستاها را اجرایی کند.

محمود آستانه افزود: بر اساس این قانون، گاز طبیعی جایگزین سوختهای مایع از جمله نفت سفید، گازوئیل و نفت کوره می شود.

وی ادامه داد: سوخت آزاد شده در این طرح در اختیار وزارت نفت قرار می گیرد تا از محل فروش آنها هزینه های گازرسانی تامین شود.

به گفته وی، در سال گذشته معادل سه میلیارد و 700 میلیون لیتر فرآورده در بخش صنایع کشور ( به غیر نیروگاه ها و صنایع بزرگ) مصرف شده که تا پایان سال 96، به تدریج گاز جایگزین سوخت مایع در این صنایع خواهد شد.

وی گفت: برای شهرها و روستاهای بدون گاز نیز گازرسانی به دو میلیون و 360 هزار خانوار در دستور کار قرار گرفته که این تعداد خانوار در استانهای مختلف کشور پراکنده هستند و برای گازرسانی به این خانوارها از محل «بند قاف» تامین اعتبار شده است.

آستانه تاکید کرد: شرکت ملی گاز ایران برای سال 94 رقمی معادل شش هزار میلیارد تومان تامین اعتبار کرده و از محل این بودجه که بین استانهای مختلف کشور تقسیم می شود گازرسانی به شهرها و روستاها به تدریج انجام خواهد شد.

وی با اشاره به گازرسانی به مناطق صعب العبور مازندران گفت: برای مازندران که از استانهای بسیار پر ظرفیت کشور بشمار می رود و زیربناهای خوبی را در سرمایه گذاریهای مختلف دارد یک خط انتقال 42 اینچ به طول 170 کیلومتر از دامغان به منطقه کیاسر- ساری- نکا در دست اقدام بوده که برای اجرای این خط، تامین اعتبار شده و پیمانکار نیز در حال فعالیت اجرایی است.

نماینده وزیر نفت در امور گازرسانی ادامه داد: با انجام این پروژه، فشار دیگر خطوط لوله گاز استان که در حال مصرف بوده و عمدتا خط تغذیه هستند نیز تقویت شده و کمبود فشار از این محل تامین می شود، همچنین تامین انرژی نیروگا ه ها نیز بعد از احداث این خط به طور کامل از طریق گاز انجام خواهد شد.

آستانه اعلام کرد: شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران احداث این خط را در دست اقدام دارد و تا سال 96 این پروژه به پایان می رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار