مدیر کل امور عشایر کشور :

بزرگترین چالش در آموزش و پرورش عشایر بازماندگی از تحصیل است

خبرگزاری پانا: مدیر کل امور عشایر کشور در افتتاحیه جشنواره عشایر سراسر کشور به بازماندگی تحصیلی دانش اموزان عشایر در مقاطع مختلف اشاره کرد و ان را بزرگترین چالش امروزه اموزش و پرورش عشایر دانست.

کد مطلب: ۳۷۹۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، کرم علی قنداری در افتتاحیه شانزدهمین دوره جشنواره دختران عشایر سراسر کشور با تاکید بر مسئله حفظ اصالت در در تثبیت فرهنگ هر کشور از پوشش دختران عشایر به عنوانی نمادی برای حفظ این مهم اشاره کرد و گفت:ما موظفیم به هر طریقی که ممکن است نسبت به حفظ اصالت ها تلاش کنیم.
وی اظهار کرد: ما در سازمان عشایر در تلاشیم تا همکاری های خود با شورای عالی انقلاب فرهنگی بتوانیم سهمیه دانش اموزان عشایر را در ازمون سراسری سال 95-94 احیا کنیم که این مهم با تلاش های مهندس میر قاعد و شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال پیگیریست.
قنداری در ادامه با اشاره به مصوبات شورای عالی عالی که در سال قبل با حضور معاون اول رییس جمهور تشکیل شده بود به 3 طرح مصوب شده در این شورا اشاره کرد و گفت:یکی از طرح های شاخص در این حوزه ارتقا سواد، دانش و مهارت در عشایر است.که امیدواریم با تهیه و اجرای این طرح تحولی بنیادین در عرصه اموزش و ارتقا سطح دانش داشته باشیم.
وی در پایان به مسئله بازماندگی از تحصیل دانش اموزان عشایر اشاره کرد و ان را مهم ترین چالش امروزه اموزش و پرورش عشایر دانست و افزود:در برنامه ششم کار گروهی برای اولین بار تحت عنوان توانمند سازی روستاییان،عشایر و اقشار کم در امد تعریف شد که امیدواریم بتوانیم در قالب ان همکاری اموزش و پرورش این خلا را پر کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار