کاهش مدت حبس زندانیان با باسواد شدن

خبرگزاری پانا: رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: آموزش با سواد کردن زندانیان از 49 سال به 60 سال افزایش یافته و تسهیلاتی برای زندانیان باسواد در نظر گرفته شده است.

کد مطلب: ۳۷۶۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد

علی باقرزاده در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، در خصوص با سواد کردن زندانیان و با اشاره به اینکه اکنون آموزش با سواد کردن زندانیان از 49 سال به 60 سال افزایش یافته است، گفت: با همکاری دولت، هزینه با سواد کردن زندانیان را به حساب خانواده های آن ها واریز می کنیم این در حالی است که سازمان زندان ها مشوق با سواد کردن تمام زندانی های بی سواد خواهد بود.

وی افزود: فرزندان دانش آموز زندانیان از خدمات آموزشی مضاعفی برخوردار خواهند شد.
باقرزاده اشاره کرد: تسهیلات و امکانات برای باسوادشدن افراد زندانی نیز فراهم شده و با با سواد شدن آن ها علاوه بر کاسته شدن مدت حبس زندانیان امکان گرفتن مرخصی نیز دارند.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از باسواد کردن سربازان بی سواد در نیروهای مسلح خبر داد و گفت: این موضوع با دستور مقام معظم رهبری با جدیت در پادگان های آموزشی اجرا خواهد شد در این راستا سربازان 3 ماه آموزش با سوادی را خواهند دید.
باقرزاده همچنین از متفاوت بودن جامعه هدف برای باسواد کردن زندانیان خبر داد و بیان کرد: یکی از مواردی که می توان با استفاده از آن مسایل سواد را در سطح کشور دنبال کرد، بحث با سواد کردن زندانی ها است.
وی ادامه داد: بی توجهی به زندانیان به دلیل صرف وقت آن ها در زندان، مساله مهمی برای سازمان نهضت سوادآموزی است.
باقرزاده افزود: متاسفانه رابطه مستقیم بی سوادی، ارتکاب به جرم و تخلف در تحقیقات مختلف ثابت شده است از این رو از چند جهت باسواد کردن زندانیان برای سازمان ما مهم می شود، باید در زندانیان مولفه با سواد شدن به وجود آید.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اشاره کرد: در ادامه مهارت هایی که زندانیان از مساله باسواد شدن به دست بیاورند می توانند با کسب و کار آشنا شده تا نرخ بازگشت به زندان کاهش پیدا کند.
باسواد کردن زندانیان سرپرست، خروج دانش آموزان از مدارس را می کاهد
وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از زندانیان بی سواد، سرپرست خانوار هستند، گفت: با زندان رفتن سرپرست خانوارها مساله آموزش، اقتصاد و فرهنگ خانواده ها دچار مشکل می شود و بخش بسیاری از دانش آموزان این افراد به دلیل اینکه باید زودهنگام وارد بازار کار شوند خلا حضور پدر یا مادر را با کار بیشتر جبران می کنند و با ترک مدرسه وارد مشاغل کاذب می شوند.
باقرزاده در ادامه بیان کرد: با بازگشت سرپرستان خانوار از زندانیان و باسواد کردن آن ها نرخ ترک تحصیل و خروج از مدرسه کاسته می شود.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی تصریح کرد: برخی دانش آموزان به دلیل زندان بودن پدر خود مسایل روحی دارند از این جهت باسواد و توانمند کردن سرپرستان زندانی در نظام تعلیم و تربیت نیز موثر است.
وی خاطرنشان کرد: ضرورت باسواد کردن افراد سرپرست خانوار در زندان ها بسیار مهم است که در این راستا امکانات و فضای زندان ها با همکاری سازمان نهضت سوادآموزی و سازمان زندان ها با جدیت کامل دنبال می شود.
وی اشاره کرد: سازمان نهضت سوادآموزی با پشتکار و با شتاب موضوع با سواد کردن زندانی ها را دنبال می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار