گزارش روز/

از گاف عجیب پرویز مظلومی تا واقعیت ها درباره مهاجم خارجی استقلال

خبرگزاری پانا: حضور آقای گل لیگ آلبانی در استقلال این روزها سر و صداهای زیادی را ایجاد کرده است.

کد مطلب: ۳۷۶۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری پانا، در حالی که به آخرین روزهای نقل و انتقالات در لیگ برتر ایران نزدیک می شویم اگر حساب راه آهن را با شاهکار فدراسیون فوتبال جدا کنیم ، بیشتر سرمربی ها تیم خود را بسته اند و آماده اند تا پنجشنبه و جمعه برای تیم هایشان به میدان بروند. در این بین برخی از تیم ها هنوز جای خالی در لیست خود برای جذب آخرین مهره ها نگه داشته اند.

استقلال که در فصل نقل و انقالات رضا عنایتی را در لیست مازاد خود قرار داد هنوز نتوانسته جانشینی برای این بازیکن جذب کند. آنها هر چند آرش برهانی و سجاد شهباززاده را در لیست خود دارند اما به نظر می رسد با توجه به افت آرش برهانی در سالهای اخیر پرویز مظلومی بدنبال گزینه ای برای حضور در کنار شهباز زاده باشد.

در چنین روزهایی که تیم ها در حال جذب بازیکن هستند هرازچندگاهی شایعاتی از حضور ستاره ها در فوتبال ایران به گوش می خورد اما این شایعه ها خیلی زود به پایان می رسند.

چند روزی می شود که حوالی باشگاه استقلال نام یک مهاجم کروات برای حضور در خط حمله این تیم شنیده می شود و برخی منابع می گویند او همین روزها به استقلال خواهد پیوست و با پیراهن این تیم در لیگ برتر پانزدهم به میدان می رود.

اما اوضاع وقتی شکلی جدی تر به خود می گیرد که پرویز مظلومی در مصاحبه ای با رادیو ورزش این خبر را تایید می کند و البته در اظهار نظری عجیب می گوید که پرو پجیچ چهارمین گلزن برتر دنیاست.

مظلومی در حالی این ادعای عجیب را مطرح کرد که رجوعی ساده به سایت آمار و ارقام فیفا این موضوع را به طور کلی رد می کند. بر اساس آمار ارائه شده در این سایت نام این بازیکن در بین 50 گلزن برتر سه سال اخیر جهان دیده نمی شود تا پرویز خان اولین گاف بزرگ را در بازگشت مجدد به استقلال داده باشد. حالا اینکه چه عاملی این آمار غلط را به سرمربی استقلال داده و او طبق چه استدلالی این موضوع را بیان کرده جای سوال ویژه ای دارد که البته فهمیدنش هم به کار کسی نخواهد آمد و دردی از هواداران آبی دوا نمی کند.

آنچه برای هواداران دو تیم بزرگ پایتخت با توجه به تجربه سالهای اخیر مهم شده، ارزش و کیفیت خارجی هایی است که با واسطه مدیران برنامه و یا در بسیاری موارد دلال های فعال وارد این تیم ها می شوند و بعضا بدون کمترین تاثیر گذاری پول شان را می گیرند و راهی کشور خود می شوند.

نگاهی به شناسنامه فوتبالی بازیکنی که مظلومی از او نام برده نشان می دهد که این مهام یک متر و 90 سانتی متری در حال حاضر 32 سال سن دارد. او در طول دوران بازیگری اش پیراهن یازده تیم را پوشیده و اکنون عضو باشگاه کوکسی آلبانی است. پروپجیچ سالهای ابتدایی فوتبالش به غیر از فصل 2008 - 2007در تیرانا آلبانی درخشان نبوده و همواره بازیکنی در حد متوسط رو به پایین به حساب می آید. اما در دو سال اخیر این مهاجم کروات پیشرفت خوبی داشته و توانسته دو سال متوالی آقای گل لیگ آلبانی شود به طوری که او در فصل اخیر در 35 بازی توانست برای کوکسی 31 گل بزند. ولی نکته جالب توجه درباره او این است که حتی در سالهایی که فوتبال درخشانی از خود نمایش گذاشته هیچگاه برای تیم ملی کرواسی به میدان نرفته است.

پروپجیچ با شرایطی که دارد نشان می دهد به مرز پختگی لازم رسیده است و می تواند برای لیگ هایی در حد آلبانی ( و به طبع ایران ) مفید باشد و به طور قطع اگر دچار مشکلی نشود حضورش در فوتبال ایران نیرویی خاص برای استقلالی ها خواهد بود.

اما نگاهی دیگر به سایت معتبر ترانسفر مارکت به ما می گوید که بر اساس عملکردی که پروپجیچ داشته قیمت او 300 هزار یورو چیزی معادل یک میلیارد و صد و هشتاد و پنج میلیون تومان است که در فوتبال ایران رقم ناچیزی محسوب می شود و بعید است استقلال توانایی پرداخت این پول را نداشته باشد.

اما سوال اصلی و حرفه ای اینجاست که هفته گذشته کوکسی با درخشش پروبچیچ به حضور در مرحله گروهی لیگ اروپا نزدیک شده است. حالا باید دید آیا این مهاجم کروات که تیمش به دور سوم لیگ اروپا راه یافته حاضر می شود قید حضور در دومین تورنمنت باشگاهی بزرگ قاره سبز را بزند و در لیگ ایران بازی کند؟

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار