برگزاری مسابقات انتخابی بدمینتون در بوکان با محوریت حمایت از میش مرغ

خبرگزاری پانا: مسابقات انتخابی بدمینتون آقایان استان آذربایجان غربی جهت اعزام به مسابقات کشوری با محوریت حمایت از پرنده در خطر انقراض میش مرغ در شهرستان بوکان در حال برگزاری است .

کد مطلب: ۳۷۵۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،در این دوره از مسابقات که برای انتخاب تیم استانی بدمینتون در رده های بزرگسالان ، جوانان ، نوجوانان و نونهالان در شهرستان بوکان در جریان می باشد تیم های از شهرستانهای ارومیه ، بوکان ، مهاباد ، اشنویه ، خوی ، سلماس ، شاهین دژ ، نقده و میاندوآب حضور دارند .

افتتاحیه این مسابقات در سالن فرهنگ شهرک فرهنگیان بوکان با حضور مسئول اداره حفاظت محیط زیست بوکان و کارکنان این اداره و دست اندرکاران این مسابقات برگزار شد .

در این مراسم رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان "احمدی " ضمن خیر مقدم به ورزشکاران شرکت کننده در این مسابقات و تشکر از بانیان این مراسم که حمایت از پرنده نادر و زیبای میش مرغ را نماد این مسابقات قرار داده اند ، ابراز امیدواری کرد که ادامه روند این حرکات باعث ایجاد فرهنگ سازی در بین جامعه برای حفاظت و حمایت از حیات وحش و طبیعت زیبای ایران اسلامی باشد .

این مسابقات به مدت دو روز در شهرستان بوکان برای انتخاب تیم استانی در رده بزرگسالان و نوجوانان در یوم جاری و در رده نونهالان و جوانان برگزار خواهد شد .

اداره کل ورزش و جوانان استان ، اداره ورزش و جوانان شهرستان بوکان ، اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ، اداره حفاظت محیط زیست بوکان ، هیئت بدمینتون استان و هیئت بدمینتون شهرستان بوکان از بانیان و برگزارکنندگان این دوره از مسابقات می باشند .

میش مرغ پرنده نادر و زیبای دشتهای بوکان ، در معرض انقراض و در لیست سرخ اتحادیه بین المللی حفاظت از محیط زیست قرار دارد که از طرف سازمان حفاظت محیط زیست کشور به عنوان نماد استان آذربایجان غربی و از طرف وزارت ورزش و جوانان به عنوان نماد فدراسیون بدمینتون انتخاب و معرفی شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار