معاون پرورشی وتربیت بدنی آموزش و پرورش نی ریز:

راه اندازی پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری

خبرگزاری پانا: معاون پرورشی وتربیت بدنی آموزش و پرورش نی ریز از راه اندازی پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری 94 خبر داد.

کد مطلب: ۳۷۴۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، قاسم زارع بیان داشت: به منظور راهنمایی وهدایت داوطلبان کنکور سراسری، آشنایی با رشته ها ی مختلف دانشگاهی و انتخاب مناسب وموثر رشته ها، پایگاه تخصصی مشاوره و انتخاب رشته کنکور سراسری 94 در دبیرستان فرزانگان واقع در خیابان طالقانی ، جنب خانه معلم راه اندازی شده است .
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نی ریز ادامه داد : این پایگاه با هدف آموزش انتخاب رشته مناسب براساس محتوای کارنامه و تراز کنکور دانش‌آموزان وبا حضور مشاوران مجرب ،آموزش دیده ، دارای گواهی معتبرو بکارگیری نرم افزار جامع انتخاب رشته، به داوطلبین خدمات راهنمایی ومشاوره تحصیلی تخصصی ارائه خواهد کرد.
وی ضمن بیان نقش واهمیت انتخاب رشته صحیح در سرنوشت داوطلبان اظهار کرد : یکی از مهم ترین و سرنوشت ساز ترین مراحل زندگی دانش آموزان، انتخاب رشته تحصیلی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
در ادامه هادی خوشخو مسئول این پایگاه با بیان اینکه این پایگاه تنها مرکز مجاز دارای صلاحیت در زمینه مشاوره انتخاب رشته می باشد ، گفت : دردوره متوسطه دوم دانش آموزان برای اولین بار انتخاب رشته تحصیلی را تجربه می کنندوبا این کار آنها قدم در راهی می گذارند که زمینه پیشرفت علمی وبروز استعداد ها وتوانایی های آنان را فراهم می شودومرحله دوم انتخاب رشته ، زمانی است که دانش آموزان در کنکورسراسری شرکت می نمایند ودرصورت مجاز به انتخاب رشته ، رشته مورد علاقه ودانشگاه محل تحصیل خود را که یکی از سرنوشت ترین سازترین انتخابات آنان در طول زندگی می باشد ، بر می گزینند.
وی افزود : انتخاب رشته اهمیت فراوانی دارد. زیرا پژوهش های متعدد نشان داده است که درصد قابل توجهی از دانشجویان بعد از پذیرفته شدن در دانشگاه متوجه می شوند که رشته ای که در آن مشغول به تحصیل هستند، تامین کننده علایق و انگیز ه های آنها نمی باشد ویا با استعداد های ذهنی وقوای جسمی آنها تناسب وسنخیتی نداردکه معضل می تواند ضرر وزیان های فراوانی برای فرد وجامعه در پی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار