برگزاری آیین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان قرچک

خبرگزاری پانا: مراسم معارفه مسعود مرسل پور به عنوان فرماندار جدید شهرستان قرچک برگزار شد.

کد مطلب: ۳۷۴۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، مراسم معارفه مسعود مرسل پور فرماندار جدید شهرستان قرچک و تکریم علی صادقی فرماندار سابق با حضور شهاب الدین چاوشی معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران، یوسفی مدیرکل امور سیاسی و انتخابات استانداری، سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم شهرستانهای ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه قرچک و رؤسای ادارات برگزار شد.

در این مراسم علی صادقی فرماندار سابق شهرستان قرچک در سخنانی اظهار کرد: قرچک شهرستان تازه تأسیس با مشکلات متعددی است و مهمترین موضوعاتی که بایستی در این شهر بررسی می شد بحث حمل و نقل، شهرک صنعتی، بیمارستان و بحران کمبود آب بود که پیگیری های متعددی در خصوص رفع این مشکلات صورت گرفت.

وی ضمن قدردانی از امام جمعه، نماینده مردم در مجلس و رؤسای ادارات به ارائه گزارش مختصری از عملکرد خود در این مدت پرداخت.

امام جمعه شهرستان قرچک نیز در این جلسه با قدردانی از تلاشهای فرماندار پیشین گفت: خوشبختانه در این منطقه اتحاد رویه بین مردم و مسئولان وجود دارد و ما دیانت، صداقت و ولایتمداری را در وجود صادقی مشاهده کردیم.

حجت الاسلام اسماعیلی افزود: فرماندار جدید نیز چهره متشخص با سوابق ارزشمند و تجربیات روشن در سازمانهای مختلف به ویژه وزارت کشور هستند و امیدواریم حضور ایشان برای این شهرستان منشأ خیرات و برکات فراوانی باشد.

نماینده مردم شهرستانهای ورامین، قرچک و پیشوا نیز در این جلسه عنوان کرد: شهرستان شدن قرچک یکی از خدمات بزرگ جمهوری اسلامی ایران به این منطقه بود. شهرستان شدن با یک شهر، یک بخش و دو دهستان در یک کشور بی نظیر است.

سیدحسین نقوی حسینی با بیان اینکه وجود امام جمعه دلسوز، مردم نجیب و ولایتمدار و مدیران پر تلاش از پتانسیلهای خوب این شهرستان است، افزود: 54 درصد جمعیت شهرستان قرچک را جوانان تشکیل داده اند و این منطقه به عنوان جوان ترین شهرستان استان تهران محسوب می شود.

وی در خصوص پروژه های مهم این منطقه گفت: در خصوص پروژه مترو جلسه ای با وزیر راه و شهرسازی داشتیم که طی آن مقرر شد این پروژه طبق همان چیزی که طراحی شده انجام شود یعنی 5 ایستگاه، ریل داشته باشد و در نهایت به متروی تهران اتصال یابد که برای این کار 320 میلیارد تومان اختصاص یابد.

نقوی حسینی ادامه داد: پروژه مترو از اوایل شهریور امسال آغاز و طبق وعده داده شده شهریور سال 95 به بهره برداری می رسد.

وی همچنین در خصوص ساخت بیمارستان عنوان کرد: بنیاد برکت متعهده شده 10 بیمارستان در کل کشور بسازد که اولین بیمارستان نیز در شهرستان قرچک ساخته خواهد شد. این بنیاد وعده داده تا آخر اسفند امسال ساختمان بیمارستان را تحویل دهد و مابقی کار بر عهده وزارت بهداشت باشد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه قرچک یک شهرستان نوپاست و ساختار اداری آن هنوز تکمیل نشده نیازمند سازماندهی دقیق است.

شهاب الدین چاوشی در مراسم تودیع و معارفه فرمانداران سابق و جدید شهرستان قرچک ضمن تبریک توافق عزتمندانه هسته ای، قرچک را شهرستانی نوپا و نیازمند توجه ویژه دانست و افزود: ما موافق تغییرات پی در پی در سطح استان نیستیم و طبیعتا بایستی یک فرماندار چهار سال دوره خدمت را در یک شهرستان سپری کند اما ضرورتی ناخواسته پیش آمد تا این تصمیم گرفته شود.

وی بیان کرد: فرماندار جدید از دو ویژگی بارز برخوردار بوده و همین ویژگی ها برای حضور ایشان در این منطقه مورد توجه قرار گرفته است. ایشان ساختار اداری کشور را به خوبی می شناسد و ارتباطات خوبی با سازمانهای مختلف دارد که قطعا به نفع قرچک خواهد بود چرا که قرچک دارای ساختار اداری ضعیف است.

چاوشی ادامه داد: با توجه به این ویژگی انتظار می رود که با پیگیری های مداوم حداقل های موردنیاز در سازماندهی شهرستان قرچک برای خدمت رسانی مطلوب به مردم صورت گیرد.

این مسئول بیان داشت: همچنین وی جزو نیروهای رزمنده بوده اند و درد نظام و مردم را به خوبی می داند و این خود ویژگی مهم و ارزشمندی است.

وی افزود: باید بدانیم مردم ستون فقرات نظام هستند، حکومت ما از حکومت امیرالمؤمنین(ع) بالاتر نیست اما می خواهیم شباهتی به این حکومت پیدا کند و این مهم جز با حمایت و پشتیبانی مردم به دست نمی آید.

وی با اشاره به توفیقات هسته ای گفت: خدا را شاکریم جمهوری اسلامی ایران در اوج قدرت وعظمت توانست در عرصه دیپلماتیک از حق قانونی خود در استفاده از انرژی هسته ای دفاع و آن را تثبیت کند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران افزود: برخی از دوستداران انقلاب با نگاه بدبینانه به این موضوع و موضع گیری هایی در این خصوص، توافق هسته ای را به صلح امام حسن(ع) تشبیه کردند در حالیکه ما می توانیم نسبت به این موضوع نگاه مثبت داشته و این توافق را به صلح حدیبیه تعبیر کنیم. فرمایشات اخیر مقام عظمای ولایت فصل الخطاب همه این نگرانی ها بود. جمهوری اسلامی ایران با استدلال و منطق توانست قدرتهای هسته ای جهان را متقاعد کند که حق استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای را داشته باشد.

وی گفت: مهم این است که یک سنگ بزرگ از مسیر توسعه کشور برداشته شده و امید است تمام امور در مراحل بعدی با عقلانیت و تدبیر پیش رود تا از این فرصت برای مقام سازی اقتصاد کشور بهره گرفته شود.

چاوشی یادآور شد: امروز بخشی از دارایی های مسدود شده به واسطه تحریم های ظالمانه در معرض گشایش قرار گرفته که مجلس و دولت باید با همت والا بتوانند این سرمایه ها و منابع را در راستای توسعه کشور به کار بندند تا با تغییر الگوی مصرف فاصله طبقاتی به حداقل برسد.

، مسعود مرسل پور سرپرست فرمانداری جدید شهرستان قرچک ،در مراسم معارفه خود ابراز خرسندی از توفیق خدمت در شهرستان ولایتمدار قرچک اظهار کرد: امید است با استفاده از فرآیند مدیریت مشارکتی و بهره گیری از نظرات صاحب نظران بتوان سیاست های عمومی دولت تدبیر و امید و استانداری تهران را در شهرستان قرچک به خوبی اجرا کرد.

وی افزود: بزرگترین هدف ما ایجاد امنیت روانی در شهرستان قرچک است تا بتوانیم مردم را از نگرانی درآورده و در جهت خدمت صادقانه به مردم گام برداریم.

این مسئول یادآور شد: امید است با همدلی و همراهی مردم منطقه و مسئولان دلسوز در جهت رفع مشکلات گام برداریم.

سیدحسین هاشمی استاندار تهران در حکمی مسعود مرسل پور را به عنوان سرپرست فرمانداری قرچک منصوب کرد.

شایان ذکر است ،مسعود مرسل پور، دارای دو لیسانس علوم سیاسی و حقوق به همراه فوق لیسانس حقوق جزا می باشد که مدت ٢٢ سال در استانداریهای کرمان و اصفهان، نهاد ریاست جمهوری، وزارت کشور، وزارت مسکن و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد واملاک کشور درسمتهای کارشناسی و مدیریتی فعالیت داشته است.

/خبرنگار: علی اکبرپور/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار