هانیه توسلی: درختان و باغات لازمه زندگی شهری هستند

خبرگزاری پانا: یک بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایرانی با تاکید بر اینکه درختان و باغات لازمه زندگی شهری هستند، گفت: توسعه بی رویه شهرها و شهرسازی های غلط سبب نابودی درختان و باغات شهر گشته است.

کد مطلب: ۳۷۴۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد

هانیه توسلی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پاناضمن حمایت از کمپین «حفاظت از باغ های تهران»، گفت: حفظ درختان و باغات مسئله مهمی است که لازمه زندگی شهری است، در حقیقت در بهبود بخشیدن به هوای شهر و کاهش آلودگی هوا و البته کاهش آلودگی صوتی تاثیر بسزایی دارند؛ بنا به گفته یکی از کارشناسان شهرسازی درختان و باغات می توانند به عنوان عایق صدا کاربرد داشته باشند.

وی در ادامه افزود: باید توجه داشت که علاوه بر تاثیر باغات بر کاهش آلودگی هوا، باید اذعان داشت که درختان تاثیر بسزایی در زیبایی شهرها دارند، مردم در کلان شهری چون تهران با وجود شلوغی و ترافیک نیازمند وجود درختان و باغات برای تلطیف سازی روحشان هستند.
بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایرانی با اشاره به نابودی باغات تهران در طول سال های گذشته، گفت: متاسفانه امروزه در شهر تهران کمتر باغی به چشم می خورد و تنها برج های بلند هستند که خودنمایی می کنند و این موضوع بسیار ناراحت کننده است.
توسلی در ادامه تصریح کرد: جای بسی تاسف است که امروزه همه چیز در معرض نابودی قرار گرفته است، در واقع با توسعه شهرها و افزایش وسایل حمل و نقل به ویژه خودروهای شخصی دریاچه ها خشک شدند و به دنبال آن با بحران کم آبی و آلودگی هوا مواجه شده ایم، به این ترتیب گسترش شهرها و شهرسازی های بی رویه و غلط سبب نابودی درختان و باغات شهر شده است.
بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایرانی در پایان از مردم در خواست کرد: مردم باید نسبت به اطراف خود آگاه باشند و بدانند که شهر در حال نابودی است، لذا ضروری است که بی توجه از کنار درختان و باغات باقی مانده شهر نگذرید و درختان و باغات شهر را به هر بهایی از دست ندهند چراکه بسیار ارزشمند هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار