مدیر کل آموزش و پرورش ایلام خبر داد:

شرکت بیش از 100 هزار نفر اولیای دانش آموزان در کلاسهای آموزش خانواده

خبرگزاری پانا:مدیر کل آموزش و پرورش ایلام گفت :به ابتکار انجمن های اولیا و مربیان در طی سال تحصیلی 94/93 در قالب یکهزار و 535 دوره ی آموزشی زمینه شرکت 104 هزار نفر از اولیای دانش آموزان استان ایلام در کلاسهای آموزش خانواده فراهم شد .

کد مطلب: ۳۷۰۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛علی بیرانوند مدیر کل آموزش و پرورش ایلام از شرکت بیش از 100 هزار نفر از اولیای دانش آموزان استان ایلام در کلاسهای آموزش خانواده خبر داد .

وی گفت : به ابتکار انجمن های اولیا و مربیان در طی سال تحصیلی 94/93 در قالب یکهزار و 535 دوره ی آموزشی زمینه شرکت 104 هزار نفر از اولیای دانش آموزان استان ایلام در کلاسهای آموزش خانواده فراهم شد .

بیرانوند با بیان این مطلب که از این تعداد افراد شرکت کننده 69 هزارو 311 نفر آن را زنان و مابقی مردا ن تشکیل می دهند تصریح کرد : در قالب دوره های آموزشی تخصصی و با بهره گیری از 135 مدرس آموزش خانواده سرفصل هایی همچون مهارتهای زندگی ، تربیت دینی سبک زندگی اسلامی ، پشگیری از سوء مصرف مواد مخدر و حجاب و عفاف در این کلاسها تدریس و با استقبال خوب اولیای دانش آموزان مواجه گردیده است .

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام با اشاره به نقش مهم والدین در آموزش و تربیت بهتر دانش آموزان افزود: آموزش و پرورش برای این که در اهداف و برنامه های خود موفق باشد، مستلزم مشارکت همه جانبه همه بخش های جامعه به خصوص خانواده ها و اولیای دانش آموزان است . وی با تاکید بر اثربخشی کلاسهای آموزش خانواده در زمینه تسهیل مشارکت اولیا افزود : . به همین منظور باید شرایط و امکانات لازم برای حضور اولیای محترم فراهم نمود تا آنها بیش از پیش در فعالیت های آموزشی و تربیتی مدرسه و سرنوشت تحصیلی فرزندان مشارکت داشته باشند و بهترین بستر این مشارکت برگزاری کلاسهای آموزش خانواده و هم اندیشی های انجمن اولیا و مربیان است .

بیرانوند به اثربخشی فعالیت انجمن اولیا و مربیان اشاره و گفت : از موثرترین روش ها برای جذب مشارکت های والدین در امور مدرسه، توسعه انجمن های اولیا و مربیان در مدارس است و هدف از این کار این است که برای والدین و مربیان موقعیتی فراهم آید تا بایکدیگر و در کنار یکدیگر درباره مسائل مختلف تبادل نظر کنند و تصمیمات لازم را در راستای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان اتخاذ نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار