مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌ شمالی :

کلاس‌های آموزش خانواده یکی از ضرورت‌های آموزش و پرورش است

بجنورد (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان‌ شمالی در جلسه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با حضور کارشناسان مشاوره عنوان کرد با توجه به گستردگی و تنوع آسیب‌های اجتماعی، کلاس‌های آموزش خانواده یک نیاز ضروری است.

کد مطلب: ۱۲۶۹۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
کلاس‌های آموزش خانواده یکی از ضرورت‌های آموزش و پرورش است

ابوالقاسم اکبری با اشاره به اینکه بعد از گذشت 2 سال، خانواده‌ها دچار آسیب‌های اجتماعی شده‌اند، خاطرنشان کرد: باید موضوعات ریز زندگی بررسی شوند و راهکارهای مدیریت کردن بر آسیب‌های اجتماعی مشخص و تبیین شود تا نگرانی ما جهت تربیت دانش‌آموزان کمتر شود، چرا که رسالت مهم آموزش و پرورش تربیت نسل است. نسلی که به دور از آسیب‌های اجتماعی بتواند امور جامعه را به دست بگیرد.

اکبری، سواد رسانه را جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، یک ضرورت دانست و گفت: اگر در فضای مجازی درست مدیریت نکنیم آسیب‌های اجتماعی بیشتر خواهند شد. با وجود اینکه امروزه آسیب‌ها چند وجهی و بسیار گسترده و متنوع شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، با تاکید بر مخاطب‌شناسی در کلاس‌های آموزش خانواده گفت: مدرسین کلاس‌های آموزش خانواده باید بر اساس موقعیت‌شناسی و مخاطب‌شناسی و متناسب با نیازهای مخاطبین، محتوای آموزشی را در مدارس ارائه دهند با هدف اینکه خانواده‌ها را با آخرین دستاوردها، آشنا و آگاه کنند.

اکبری به نتایج تحقیقات سازمان جهانی یونسکو در مورد رفتارهای پرخطر دنیا اشاره کرد و گفت: شش رفتار پر خطر در دنیا که شامل دخانیات، مواد مخدر، روابط ناسالم جنسی، بیماری ایدز، بی‌تحرکی و سوء تغذیه است، شناسایی شده که باید هر جامعه از پیشرفت این آسیب‌‌ها جلوگیری کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار