20 درصداز تولیدات دامی آذربایجان غربی را عشایر تامین می کنند

خبرگزاری پانا:رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 20 درصد از تولیدات دامی استان توسط عشایر تولید می شود .

کد مطلب: ۳۶۸۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، اسمعیل کریم زاده در آیین تودیع و معارفه مدیر کل جدید اداره امور عشایر استان افزود: باتوجه به زندگی عشایرنشینان در دور افتاده ترین از مناطق کشور ، این افراد با وجود محرومیتها و مشکلات زیاد نقش موثری در بالابردن راندمان تولیدات کشاورزی و رونق اقتصادی استان دارند.


کریم زاده با بیان اینکه 3.3 درصد از جمعیت استان را عشایر تشکیل می دهد ، ادامه داد: عشایر مرزنشین استان در زمانهای قبل از تشکیل حکومت اسلامی نیز در دفاع از مرزهای میهن اسلامیمان از خود رشادتها و جانفشانیهای زیادی نشان دادند و هر روستا به عنوان یک پادگان نظامی و امنیتی عمل می کرد.


وی با اشاره به فرموده امام راحل مبنی بر اینکه عشایر ذخایر مملکت هستند ، خاطر نشان کرد: از زمان تشکیل سازمان امور عشایر ایران به فرمان امام خمینی (ره) تا کنون گامهای مثبتی در راستای محرومیت زدائی این اقشار زحمت کش برداشته شده است و در حال حاضر نیز انتظار توجه بیشتر مسئولان جهت خدمات رسانی و رفع نیازهای این قشر مظلوم و کم توقع را داریم .


جوا جواد جهانگیر زاده نماینده مردم شهر ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با تاکید بر ساماندهی زندگی عشایر استان اظهارکرد: تامین معیشت مهمترین بخش زندگی هر انسانی است که به تبع آن عشایر نیز در راستای تامین معاش زندگی خود اقدام به کوچ می نمایند که در این راستا باید برای ساماندهی وضعیت زندگانی جوامع عشایری و برخورداری آنها از ملزومات اساسی زندگی تعمهیدات اساسی اندیشیده شود.


جهانگیر زاده با تاکید براهمیت قشر عشایر برای جامعه به عنوان سربازان گمنام و مجاهدیدین خاموش افزود: یکی از راهکارهایی که می توانیم به این جوامع که اکثرا به شعل دامپروری مشغول هستند از نظر اقتصادی کمک کنیم کاهش مرگ و میربره های در حال تولد در بین دامهای سبک می باشد که با اجرای این طرح در سال گذشته در منطقه مرگور ارومیه شاهد 12 میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی در بین دامداران عشایر این منطقه بودیم .

وی از تمامی مسئولین استانی و کشوری خواست برای ارتقای سیستم زندگانی مرزنشینان عشایری تلاش نمایند .

در ادامه حکم انتصاب بهرام زینال زاده به عنوان مدیر کل جدید اداره امور عشایر استان توسط کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایری ایران به وی اعطا شد و از زحمات علی بهادری سرپرست اسبق اداره کل امور عشایر استان با اهدای لوح و هدایایی قدر دانی شد .

مدیر کل جدید اداره امور عشایر استان نیز در ادامه توانمند سازی جوامع محلی عشایر ، تسهیل در امر خدمت رسانی ، تولید محصولات سالم و ساماندهی وضعیت سیاه چادرها از نظر اقتصادی و توسعه گردشگری در مناطق عشایر نشین را از جمله اهداف و سیاستهای کاری خود عنوان کرد.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار