رئیس کل دادگستری استان:

بیکاری مهم ترین عامل جرم در هرمزگان/بندرعباس ازحاشیه نشینی رنج می برد

خبرگزاری پانا: رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: قانون اساسی وظیفه ی پیشگیری از جرم را نیز برعهده ی قوه قضائیه قرار داده است و بیکاری در جامعه ی ما وجوامع دیگر بیداد می کند

کد مطلب: ۳۶۵۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حجت الاسلام محمد صادق اکبری در دیدار با نمازگزاران مسجد مالک اشتر بندرعباس گفت: قانون اساسی علاوه بر محاکمه ی مجرمان پیشگیری از جرم را نیز بر عهده ی قوه قضائیه قرار داده است و عوامل بسیاری در ارتکاب جرم و جنایت نقش دارند که مهم ترین آنها که آسیب زا هم می باشد بیکاری است متآسفانه در استان ما با اینکه نرخ بیکاری زیر 8درصد است ولی در بعضی نقاط آن این رقم تا 22درصد هم گزارش شده است.

وی افزود: در میان جمعیت زیاد بیکاران گروهی وجود دارد به نام تحصیل کرده ها و فارغ التحصیلان بیکار که بیکاری این گروه باعث ایجاد جرم می شود و برای رفع این مشکل قوه ی قضائیه و مقننه باید راه حلی را بیاندیشند و این مشکل را به صورت ریشه ای حل کنند .

اکبری با بیان اینکه دومین عامل جرم زا فقر و نداری است خاطر نشان کرد: عدم توزیع متوازن ثروت در سطح جامعه باعث می شود یک عده وضعیت مالی خوبی و عده ای دیگر از وضعیت مالی نامناسبی برخوردار شوند، و اینجاست که شیطان وارد عمل می شود .

به گفته رئیس کل دادگستری استان هرمزگان عامل سومی ارتکاب جرم تورم و گرانی است و حاشینه نشینی چهارمین عامل مشوق جرم در استان هرمزگان می باشد.

متاسفانه در هرمزگان جهت پرکردن اوقات فراغت برنامه های خوبی وجود ندارد

اکبری پنجمین عامل که بسیار هم مهم است را عدم توجه به معیار ها و پر کردن اوقات فراغت جوانان برشمرد و افزود: جوانان باید به سمت مساجد هدایت شوند و مساجد را پر کنند چرا که جوانانی که نه در مساجد حضور پیدا می کنند و نه برنامه ی مفیدی برای گذراندن اوقات فراغت خود دارند مسلما به سمت کارهای کاذب و خلاف قانون گرایش پیدا می کنند و اوقات خود را به صورت غیر معقول تلف میکنند. متاسفانه در استان ما برای پر کردن اوقات فراغت برنامه های خوبی وجود ندارد و همین نیز مشکل ساز است.

وی گفت: عامل ششم ارتکاب جرم مواد مخدر و اعتیاد است طبق آمارهایی که به دست آمده هر معتاد در 24ساعت بین یک تا دو جرم مرتکب می شود استان ما استانی است که سوداگران مرگ فکر می کنند بازار خوبی برای مواد مخدر و ترانزیت آن به استان های دیگر و خارج از کشور است. و به همین دلیل در این راه گام بر می دارند .

رئیس کل دادگستری استان عامل مهم دیگر که جرم زا نیز است را سو استفاده از بیت المال دانست و بیان کرد: یه عده ای فرصت را غنیمت می شمارند همین دستشان به بیت المال رسید تصرف می کنند و باعث فساد می شوند.

وی تاکید کرد: عامل آخر و بسیار مهم جرم زایی غفلت از فرهنگ و آموزه های دینی است شما اگر بروید جامعه ی دینی وجامعه ی غیر دینی را مقایسه کنید خواهید دید که جامعه ی دینی درصد جرائمشان بسیار کمتر است و محققان غربی با بررسی هایی که انجام داده اند به این نتایج رسیده اند.

اکبری گفت: کشور ما در مقایسه با دیگر کشور های مسلمان با همین جمعیت درصد جرائم کمتری دارد و علت آن اعتقاد و ایمان به خدا است ما باید با تقویت اعتقادات دینی بپردازیم و مساحد نقش بسیار مهمی در این امر دارند مساجد و ائمه ی جماعات مساجد نقش بسیار مهمی در تقویت باور ها دارند و از آن بیشتر خانواده ها هستند که نقش مهم تری را ایفا می کنندخانواده ای به مسجد می آید ومسجدی است نقش به سزایی در سلامتی جامعه دارد و بهتر می توانند فرزندان خود را تادیب کنندو از انحراف و گرایششان به کارهای خلاف جلوگیری کند.

تهیه و تولیدخبر

خبرنگار پانا: علی ستاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار