رییس صنعت ، معدن و تجارت استان فارس مطرح کرد:

احیای بسیاری از معادن و صنایع در فارس پس از وقفه طولانی

خبرگزاری پانا: رییس صنعت ، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به 600 معدن فعال در استان اظهار داشت : استان فارس در حوزه معدن به ویژه سنگ مرمریت در سطح کشور در رده های بالایی قرار دارد که این معادن می تواند در توسعه این استان نقش مهمی ایفا کند.

کد مطلب: ۳۶۴۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، علی همتی در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس خواستار ارتباط بیشتر دومجموعه صداوسیمای مرکز فارس و صنعت ، معدن و تجارت استان جهت رونق فعالیتهای اقتصادی ، جذب سرمایه گذار وحرکت وسیعتری درسطح استان پهناور فارس شد.
رییس صنعت ، معدن و تجارت استان فارس با قدردانی از همکاریهای مجموعه صدا و سیمای مرکز فارس در زمینه های مختلف با سازمان صنعت معدن و تجارت استان گفت: این نشست در راستای تعامل بیشتر وبهتر در جهت رفع تنگناها ومسایل ومشکلات برای گشایش کار مردم می باشد که امید است با توجه به نقشی که رسانه ملی در ایجاد رابطه بین آحاد مردم دارد بتوانیم در هر دو مجموعه در حوزه های اقتصادی ، صنعتی و معدنی گام های بلندی در استان برداریم
وی افزود : صدا و سیما ی استان فارس می‌تواند با تولید برنامه‌های مناسب در خصوص معادن غنی استان که در بسیاری از موارد رتبه های برتر کشوری را داریم همچنین صنایع بزرگ که در سطح ملی وبین المللی برند دارند ومطرح می باشند ونیز در خصوص سایر فعالیتها وخدمات دهی در بخش تجارت گام‌های مؤثری برداشته والگویی برای سایر نقاط کشور باشد.
رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت فارس با تشریح وضعیت شاخصه های صنایع ، معادن و تجارت در استان فارس در زمینه های مختلف گفت : استان فارس با داشتن معادن غنی یکی از استان های شاخص در کشور محسوب می شود که ضرورت دارد از طریق رسانه این قابلیتها وظرفیتها وپتانسیل معرفی شود.
همتی با اشاره به 600 معدن فعال در استان اظهار داشت : استان فارس در حوزه معدن به ویژه سنگ مرمریت در سطح کشور در رده های بالایی قرار دارد که این معادن می تواند در توسعه این استان نقش مهمی ایفا کند.
وی افزود : در بحث اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب هم بر این موضوع تاکید دارند صدا و سیما می تواند بر تبیین این موضوع به ویژه در حوزه صنعت و معدن و تجارت که بیش از 40 درصد تولیدات ناخالص ملی را برعهده دارد نقش مهمی را ایفا کند تا مردم از شرایط تولید وتجارت ومعدن آگاه باشند.
همتی از رسانه ملی خواست تا از ظرفیتهایی که در حوزه صنعت ، معدن و تجارت وجود دارد در جهت برنامه سازی استفاده کند.
رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت فارس همچنین با تاکید بر تعامل هر چه بیشتر بین هر دو دستگاه صدا و سیما و سازمان صنعت و معدن و تجارت فارس گفت : از هر گونه کمک در برنامه سازی ، تهیه فیلم و گزارش از صنایع و حوزه های اقتصادی دریغ نمی کنیم.
وی بر احیای صنایع ، رفع مشکلات و حرکت به سوی ارتقای اقتصاد مقاومتی در استان فارس با کمک صدا و سیما تاکید کرد و افزود : ما باید بتوانیم از همه قابلیت های صداو سیما استفاده کنیم .
رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان فارس در خصوص خشکسالی گفت : امروزه یکی از مهمترین مشکلات در استان تقریبا بحث آب است که این کمبود اجازه راه اندازی برخی صنایع بزرگ که اشتغالزایی بالایی را دارد را نمی دهدواین درحالی است که آب مصرفی حوزه صنعت 1 تا 2 درصد است که شاخص خوبی نیست؛ لذا آب مصرفی صنعت باید 5 تا 6 درصد باشد.
همتی تصریح کرد : با توجه به رشد تکنولوژی در حوزه رسانه و اتفاقات جدیدی که هر لحظه در این حوزه رخ میدهد صدا و سیما باید بتواند از این فرصت ها استفاده کند چرا که اگر از این قابلیت ها استفاده نشود با تهدید مواجه خواهیم شد .
وی گفت :در این رابطه وظیفه همگانی است که به مجموعه صدا و سیما کمک کنیم تا بتواند برنامه ریزی دقیقی برای اینکه آسیبی متوجه کشور ، اعتقادات و فرهنگ مردم نشود داشته باشد.
رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان فارس در ادامه از احیای بسیاری از معادن و صنایع به ویژه معدن سنگ مرمریت(چاه مرغی ) در شهرستان خرمبید که 4 سال متوقف بود اشاره کرد و افزود : با راه اندازی این معدن اکنون برای 300 نفر ایجاد اشتغال شده است که به 700 نفر نیز افزایش می یابد. .
در این مراسم معاونان صدا و سیمای مرکز فارس و معاونان سازمان صنعت معدن و تجارت استان پیشنهادات ، راه حل های خود را برای پیشبرد هر چه بهتر و توسعه صنعتی و اقتصادی ومعدنی استان و همچنین همکاری هر چه بیشتر بین هر دو دستگاه و ایجاد تعاملات در زمینه های مختلف برنامه سازی ارائه دادند.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس بر همکاری تنگاتنگ با مجموعه صنعت ، معدن و تجارت استان در راستای توسعه ورونق بیش از پیش فعالیتهای اقتصادی استان فارس تأکید کرد.
سید تقی سهرابی در دیدار مهندس همتی رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان فارس ومعاونین در سخنانی با تشریح قابلیت ها ، ظرفیت و پتانسیل های استان فارس در زمینه های مختلف ابراز امیدواری کرد که با هم افزایی و همکاری همه دستگاه ها بتوان خدمات رسانی به مردم را افزایش داد.
سهرابی با با بیان اینکه ضرورت دارد؛ تا ظرفیت ها پتانسیلها وتوانمندیها ی ونیز موقعیت مناسب استان در امر سرمایه گذاری معرفی شود اظهار کرد: سازمان صدا وسیمای استان فارس آمادگی دارد تا بیش از پیش در امر تولید وصنعت ونیز فعالیتهای اقتصادی گزارش خبری وتهیه برنامه های متفاوت واحدهای تولیدی وتوزیعی ومعرفی قابلیتهای مناسب استان در امر سرمایه گذاری گزارشهایی را نیز تهیه ، تدوین وپخش کند.
وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها می‌توانند در آرام‌بخشی جامعه مؤثر باشند، افزود: مجموعه صدا و سیمای مرکز استان فارس در بیان نقطه نظرات ، فرهنگ‌سازی، معرفی جاذبه ها وظرفیتها ی صنعتی ، معدنی وتجاری می‌تواند تأثیرگذار باشد به گونه ای که سرمایه گذاران داخلی وفارسی های مقیم خارج ونیز دیگر سرمایه گذاران در حوزه های مختلف را جذب نماید که خود کمکی بزرگ در امر مهم اقتصاد مقاومتی است.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس بر همکاری مناسب صدا و سیما با مجموعه های اقتصادی تأکید کرد و افزود: همکاران مرکز صداوسیمای فارس آمادگی دارند تا فضای لازم برای همکاری با مجموعه های اقتصادی تولیدی وصنعتی ومعدنی وتجاری را در استان فراهم کنند چراکه فراهم نمودن شرایط مناسب در امر توسعه ، اشتغال ورفع بیکاری که دغدغه مردم است یکی از اولویت وبرنامه های صداوسیمای مرکز استان است .
مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس با تشریح وظایف و رسالتی که رسانه ملی در سطح کشور و همچنین در استان فارس برعهده دارد بر ایجاد فضای تعامل و روحیه کار و تلاش وبالا بردن فرهنگ کار در استان تاکید کرد و افزود: برای رسانه سه کارکرد مهم شامل کارکرد آموزشی - کارکرد اطلاع رسانی و کارکرد تفریح و سرگرمی تعریف شده است که در هر سه حوزه می توان خدمات گسترده ای را انجام داد.
سهرابی شرط انجام رسالت و وظایف در این سه حوزه را داشتن ارتباط و تعامل خوب بین همه دستگاه ها و صدا و سیما عنوان کرد و افزود : در بحث اقتصاد مقاومتی نیز می توانیم این دوره را به سلامت پشت سر بگذاریم مشروط به اینکه باهم و در کنار هم باشیم .
وی با بیان اینکه هدف همه ما خدمت به مردم است گفت : رسانه متعلق به همه مردم است و یک سرمایه و ابزاری برای پیشبرد اهداف ملت می باشد در انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات زیادی انجام شده است اما چون این خدمات مداوم بوده است شاید خودمان متوجه آن نیستیم؛ لذا این خدمات باید به مردم ارائه بشود که در این رابطه رسانه صدا و سیما می تواند نقش موثری را ایفا کند.
مدیرکل صدا و سیمای فارس با اشاره به اینکه این رسانه نمایندگی افکار عمومی را برعهده دارد گفت: مخاطب ما نباید مطالبات خود را از رسانه های غیر طلب کند. باید به رسانه خودش اعتماد داشته باشد و مطالبات خود را از این رسانه پیگیری کند.

وی گفت: ما هم باید انتقاد پذیر باشیم چرا که هیچ جایی بهتر از رسانه های خودی برای شنیدن انتقاد مردم نیست و معتقدیم که حرفهای خانواده باید در درون خانواده شنیده و حل و فصل شود چرا که رسانه های بیگانه مسائل را بزرگ نمایی می کنند شبه ایجاد می کنند و بر روند توسعه کشور اختلال ایجاد می نمایند.
سهرابی با اشاره به اینکه ما به عنوان صدا و سیمای فارس خود را مشاور و امین صنعت و معدن و تجارت استان می دانیم گفت: این آمادگی را داریم که در زمینه های مختلف اقتصادی ، صنعتی ، معدنی و تجارتی استان با مشارکت سازمان صنعت معدن و تجارت فارس برنامه سازی کنیم و در جهت توسعه و صنعتی شدن استان گامهای موثری برداریم .
وی گفت : در دنیای امروزی باید بپذریم که هیچ کاری بدون داشتن پیوست رسانه ای و پیوست فرهنگی پیش نمیرود و باید افکار عمومی را آماده کرد برای پذیرش بسیاری از مسائل در حوزه رسانه ، لذا خیلی از معضلات امروزی که برخی از تکنولوژی های جدید که ایجاد کرده اند به دلیل انجام ندادن کارهای فرهنگی قبل از داشتن این تکنولوژی هاست .
مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس خطاب به مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان فارس گفت : صدا و سیما این آمادگی را دارد که در تمام زمینه های مختلف با شما همکاری داشته باشد .
سیدتقی سهرابی افزود : من خود را سرباز رسانه و مشاور شما می دانم و با داشتن نمایندگی بیش از 160 شبکه رادیویی تلویزیونی و اینترنتی که برای انتقال و پاسداشت ارزش ها ایجاد شده است آماده ایم تا در زمینه جذب سرمایه گذارهای داخلی و خارجی و ایجاد حساسیت امید آفرینی ، رواج فرهنگ کار و زندگی خدمات گسترده ای را ارائه بدهیم .
مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در حوزه رسانه هزینه نیست و بازگشت سرمایه را در پی دارد گفت : کار ما در صدا و سیما کار فرهنگی است و لذا ما به دنبال درآمدزایی نیستیم و بازگشت سرمایه در حوزه رسانه تضمینی است .
وی با اشاره به اینکه فارس در زمینه های مختلف صنعتی و معدنی قابلیت های فراوانی دارد گفت : ما به عنوان رسانه تلاش می کنیم تا واقعیات فارس را به بیرون انتقال بدهیم .
مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس گفت : امروز قدم زدن در حوزه صنعت معدن و تجارت و همچنین حوزه اقتصاد کمتر از جهاد نیست و امروز هر شغلی که در این ر ابطه ایجادمی شود برای ما یک افتخار است.
وی بر ایجاد روابط هر چه بیشتر برای توسعه همه جانبه صنعتی اقتصادی معدنی و تجارت در استان فارس با همکاری هر دو مجموعه صدا و سیما و سازمان صنعت و معدن و تجارت استان تاکید و اعلام همکاری برای برنامه سازی و تهیه گزارش ، اخبار و اطلاعات از واحدهای صنعتی و جذب سرمایه گذار در استان تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار