آغاز معاینات طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه در نیشابور

خبرگزاری پانا: مدیر گروه سلامت جمعیت ، خانواده و مدارس مرکز بهداشت نیشابور از انجام معاینات ارزیابی مقدماتی و پزشکی همزمان با طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه سال تحصیلی 95-94 خبر داد .

کد مطلب: ۳۶۰۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، میترا رضااف درخصوص این برنامه گفت: با همکاری دو وزارت آموزش و پرورش و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به مدرسه در سال تحصیلی 95- 94 براساس اساسنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی، و برنامه توسعه کشور از خرداد ماه 1394 زیر نظر شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی سنجش اجرا میگردد .

در ادامه معصومه بکاییان کارشناس مسئول سلامت نوجوانان ، جوانان و مدارس گفت: با توجه به آسیب پذیر بودن نوآموزان ، معاینات و مراقبت های آنها بسیار حایز اهمیت است و هدف اصلی تشخیص و شناسایی به موقع بیماری یا اختلال در نوآموزان و ارجاع و اقدامات مداخله ای در طی سال تحصیلی جهت دانش آموزان می باشد .
وی اظهار کرد: گروه توسعه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی ، هماهنگی های لازم را با آموزش و پرورش استثنایی و معاونت ابتدایی آموزش و پرورش جهت حضور پزشک در سه پایگاه شهید قاسم سالاری ، شهید نادری ، شهید سعادتی برای معاینات ارزیابی مقدماتی و پزشکی انجام داده است.
شایان ذکر است با هماهنگی ادارات چهارگانه آموزش و پرورش در مناطق ، معاینات پزشکی نوآموزان درمناطق روستایی در مرکز بهداشتی درمانی روستایی یا خانه بهداشت نزدیک محل استقرار پایگاه سنجش توسط پزشکان محترم مراکز انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار