به مناسبت فرا رسیدن دهه تکریم مساجد:

برگزاری آیین غبار روبی و عطرافشانی مسجد الزهرا(س) پیشوا

خبرگزاری پانا: در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و همزمان با دهه تکریم و غبارروبی مساجد، آئین غبارروبی و عطرافشانی مسجد الزهرا(س) محله سناردک شهرستان پیشوا با حضور دکتر عباس ملکوتی خواه فرماندار این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۳۶۰۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در این آئین حجت الاسلام رحمتی نیا امام جمعه پیشوا، حجت الاسلام زوبین رییس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام ساورعلیا امام جماعت مسجد الزهرا(س)، جمعی از بسیجیان و اهالی سناردک نیز حضور داشتند.

فرماندار شهرستان پیشوا در این آئین گفت: فضای آراسته و با طراوت مساجد در طول سال به ویژه در ماه مبارک رمضان یک فرصت ویژه و پتانسیل ارزشمند در جذب نسل جوان و نوجوان به فضاهای مذهبی است .

ملکوتی خواه افزود: محله سناردک سابقه ای دیرینه در پیشوا دارد و هسته مرکزی و اصلی تشکیل دهنده شهرستان پیشوا است که در طول تاریخ با فراز و نشیب هایی روبرو بوده است.

وی گفت: در زمینه کمبودهای این محله تلاش های زیادی صورت گرفته است و رفع کمبود های موجود از طریق ادارات ذیربط در دستور کار است که این مهم، همت و پیگیری خود اهالی را نیز می طلبد.

ملکوتی خواه در ادامه اظهار داشت: در دهه تکریم مساجد با همت سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان پیشوا برنامه هایی در سطح شهرستان در نظر گرفته شده و اجرا گردیده است که از جمله آنها می توان به غبارروبی و عطرافشانی مساجد سطح شهرستان اشاره داشت.

فرماندار شهرستان پیشوا لزوم آماده سازی شهر و فضاهای شهری برای استقبال از ماه مبارک رمضان را مورد تاکید قرار داد و گفت: رمضان زمان مناسبی برای توسعه و تعالی روحی انسان‌ها و نزدیکی به قرآن و خداوند است که ا میدوارم با بهره گیری لازم از فیوضات ماه شعبان، آمادگی لازم برای استقبال از ماه پربرکت رمضان را کسب کرده باشیم.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش اهالی در رابطه با تخریب و بازسای مدرسه سناردک، گفت: مدرسه سنارک در حال تخریب شدن است که با طرح در جلسات مجمع خیرین، فرد خیری تخریب و بازسای مدرسه را بر عهده گرفته است و ما هم پیگیری های لازم را با کمک دولت و حمایت خیرین انجام خواهیم داد و در صورت وجود مکانی مناسب، می توان آن را به طور موقت تا زمان احداث مدرسه، اجاره و در اختیار دانش آموزان قرار داد.

ملکوتی خواه در پایان با اشاره به مسائل مطروحه از سوی اهالی سناردک از جمله بهبود حمل و نقل، نصب ست های ورزشی، نامگذاری کوچه ها و معابر، ساماندهی بوستان محله ای، اصلاح شبکه آبرسانی و آسفالت و بهسازی معابر، گفت: با پیگیری های لازم از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر و همچنین ادارات مرتبط، اقداماتلازم در خصوص رفع مشکلات موجود صورت خواهد پذیرفت.

شایان ذکر است،در این آئین، مسجد الزهرا(س) با گلاب ناب شستشو داده شد و فضای معنوی آن به عطر گل های محمدی آغشته گشت.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار