تشکیل کمیته آموزش شهروندی در معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان

خبرگزاری پانا: سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان، گفت: کمیته آموزش شهروندی در معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان تشکیل می شود.

کد مطلب: ۳۵۶۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، کامران گردان گفت: اعضای کمیته آموزش شهروندی را رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان و کارشناس کمیسیون به عنوان نماینده شورا، معاون اجتماعی فرهنگی، مدیران امور اجتماعی، امور فرهنگی، امور گردشگری، روابط عمومی شهرداری ستاد، معاون یا مدیر عامل یا رییس بخش متقاضی به همراه کارشناس، دو نفر کارشناس خارج از شهرداری با توجه به موضوع جلسه، یک نفر نماینده آموزش و پرورش، یک نفر نماینده کانون پرورش فکری، یک نفر نماینده حوزه علمیه تشکیل می دهند.
گردان با اشاره به اهمیت آموزشهای شهروندی اضافه کرد: بر اساس مصوبه شورا تمامی بخش های شهرداری موظفند ضمن برنامه ریزی مدون یک ساله در خصوص آموزش شهروندی با معاونت اجتماعی و فرهنگی هماهنگی لازم را داشته باشند.
وی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهرداری باید بصورت جداگانه با هر یک از معاونت ها و سازمان ها و ادارات زیرمجموعه شهرداری، موضوع آموزش شهروندی را بررسی کند، اظهار کرد: همچنین مقرر شد این معاونت با همه معاونت ها و سازمان های شهرداری به همراه مدیر و تعدادی از کارشناسان حوزه خود جلسه ای درخصوص برنامه آموزش شهروندی و فرهنگ سازی تشکیل دهند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان همچنین به طرح تعریض بلوار طالقانی شاره کرد و یادآور شد: مقرر شد بخش مسیری پلاک ثبتی 25/4835 ( یکی از املاک) به مساحت 52/176 مترمربع که فاقد هرگونه مستحدثات واقع در خیابان طالقانی نرسیده به چهارراه نواب صفوی روبروی قنادی زرینه معادل 58 شعیر مشاع از ششدانگ پلاک مذکور که در طرح تعریض خیابان قرار دارد و کارشناسی شده توسط شهرداری خریداری شود.
کامران گردان ادامه داد: از دیگر مصوبات این بود که شهرداری همدان در جهت مطالعه و اعمال سیاست کاهش نرخ عوارض صدور پروانه ساختمانی و تعیین سهم شهروندان در تامین هزینه های خدماتی عمومی و شهری، نگهداری، نوسازی و عمران شهری نظام درآمدهای پایدار شهرداری به منظور اجرا در تعرفه عوارض سال 95 به بعد را تهیه و تدوین کند.
وی با اشاره به بند 14 ماده 5 تعرفه 94 در خصوص تعریف بنا و کاربری تاسیسات و تجهیزات شهری اظهار کرد: پیشنهاد شد عوارض بنا در این کاربری ها مطابق صنعتی و خدماتی موضوع ماده 21 تعرفه سال 94 محاسبه و وصول شود.
گردان در پایان اضافه کرد: در راستای مساعدت با مالکین املاک واقع در محدوده توانمندسازی و الحاقات پیشنهاد شد هنگام محاسبه ارزش افزوده موضوع ماده 61 تعرفه به جای استفاده از حداقل قیمت ها موضوع تبصره 17 همین ماده، از حداقل قیمت های تبصره 10 ماده 29 ( حداقل قیمت های توانمندسازی) استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار