کم کردن استرس کنکور با فشار دادن پاک کن

خبرگزاری پانا: در آزمون کنکور می‌توانید با فشردن یک پاکن استرس خود را کمتر کنید.

کد مطلب: ۳۵۶۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا به نقل از ساینس اجوکیشن،‌ آزمون ورودی دانشگاه ها همواره با استرس های زیادی همراه است اما باید به این نکته توجه کرد که کنکور هم آزمونی مانند دیگر آزمون‌هاست و هیچ تفاوتی با بقیه ندارد.

از جمله مسائل مهمی که باعث می‌شود تا برخی از دانش آموزان در جلسه کنکور دچار استرس شوند، وجود چند سوال پی در پی مشکل است، در چنین مواقعی، دانش‌آموزانی که بیشتر مطالعه کرده‌اند بیشتر آسیب می‌بینند. در چنین شرایطی باید خونسرد بوده و بدانید این شرایط برای همه یکسان است.
از دیگر عواملی که برخی از دانش آموزان را در آزمون دچار استرس می‌کند، بی‌اعتمادی نسبت به خود و توانایی‌ها است. باید به این فکر کرد که تلاش زیادی برای این آزمون کرده‌اید و در تست‌زنی‌های قبلی خود به خوبی از عهده امتحان برآمده‌اید.
یکی از مشکلات مهمی که باعث استرس و اضطراب کنکور می‌شود توقعاتی است که خانواده‌ها و یا خود فرد بدون سنجش توانایی و اطلاعات فرد از او دارند. در جلسه آزمون، افکار خود را مدیریت کنید و اجازه ندهید افکار و نظرات دیگران به سراغتان بیاید.
یکی از کارهای اشتباهی که برخی انجام می‌دهند، نگاه کردن به خانه‌های سفید پاسخنامه و آمارگیری از سوالاتی است که قادر به پاسخگویی آنها نبوده‌اند. باید از این کار پرهیز کرد.
اگر دچار استرس شدید، برای مدت کوتاهی چشمانتان را ببندید و چیزی را فشار دهید، معمولا فشردن چیزی با دست، باعث کاهش استرس و دغدغه خاطر می‌شود. در آزمون می‌توانید با فشردن یک پاکن استرس خود را کمتر کنید.
همچنین به تغذیه و خواب خود در روزهای نزدیک به کنکور اهمیت بیشتری دهید. سعی کنید که ساعات خواب خود را تنظیم کرده و به اندازه کافی استراحت کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار