دومین جشنواره گیاهان دارویی با محوریت گل گاو زبان

خبرگزاری پانا : بخشدار مرکزی بندر آستارا و دبیر ستاد جشنواره گیاهان دارویی این شهرستان از برگزاری جشنواره گیاهان دارویی با محوریت گل گاو زبان در منطقه گردشگری حیران و در محوطه تله کابین خبر داد.

کد مطلب: ۳۵۵۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد

چنگیز شکوری در مصاحبه با خبرنگار پانا افزود : دومین جشنواره گیاهان دارویی با محوریت گل گاو زبان عصر روز 16 خرداد راس ساعت 15 در منطقه گردشگری حیران و در محوطه تله کابین برگزار می شود.

وی اضافه کرد : این جشنواره ابتدا با هدف تبیین و شناسایی ظرفیت های دارویی استان گیلان و شهرستان آستارا و نیز معرفی قابلیت های طبیعی در بخش تنوع گیاهان دارویی و سپس با هدف معرفی جاذبه های گردشگری حیران نظیر تله کابین و سورتمه برگزار می شود.

وی اظهار کرد : گل گاو زبان به عنوان یکی از گیاهان شاخص و بومی منطقه است که به سبب خواص فراوان دارویی مورد استفاده شهروندان قرار می گیرد.

بخشدار مرکزی آستارا در ادامه این شهرستان را در همه زمینه های گردشگری سلامت ، گردشگری طبیعت ، گردشگری تجاری و توریسم تفریحی ساحلی و جنگلی دارای قابلیت های فراوانی خواند و گفت : علاوه بر جنبه های تبلیغاتی ، سایر قابلیت های گردشگری و فرهنگی آستارا و همچنین مباحث علمی و تخصصی در این زمینه در کنار برگزاری این رویداد اجتماعی و فرهنگی مد نظر قرار می گیرد.

وی افزود : جشنواره گیاهان دارویی در یکم خرداد سال گذشته با استقبال کم نظیری برگزار شد که امسال نیز این جشنواره برای دومین بار با برگزاری مسابقه عکس ، مسابقات بومی و محلی ، نمایشگاه صنایع دستی ، غرفه ای با عنوان بهشت کاکتوس ها و اهدای گل گاو زبان در قالب بسته بندی های مشخص به میهمانان برگزار می شود.

وی گیاهان دارویی را فرصت طلایی برای شهرستان آستارا و استان گیلان برشمرد و گفت : ما باید از همه ظرفیت های بومی و محلی خود در زمینه گردشگری و توسعه اقتصادی بهره بگیریم.

شکوری همچنین بیان کرد: در استان گیلان به بحث تولید و فرآوری گیاهان دارویی چندان توجهی نشده در حالی که به علت تنوع گیاهی ، این استان می تواند یکی از قطب های تولید ، فرآوری و حتی صادرات گیاهان دارویی باشد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار