سهراب سپهری با ركورد تاریخی در صدر نشست

خبرگزاری پانا: تابلویی از سهراب سپهری در «حراج تهران» با رکوردی تاریخی 2 میلیارد و 800 میلیون تومان در میان 126 اثر ارائه‌شده در این حراجی جایگاه نخست را کسب به خود اختصاص داد..

کد مطلب: ۳۵۴۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، تابلویی از سهراب سپهری در «حراج تهران» رکوردی تاریخی زد و با قیمت 2 میلیارد و 800 میلیون تومان در میان 126 اثر ارائه‌ شده جایگاه نخست را کسب کرد. حراج تهران در پایان، به فروش کل 21 میلیارد و 400 میلیون تومان دست یافت. اجرای این دوره از حراج تهران را رضا کیانیان برعهده داشت که با هیجان و شوخ‌طبعی خاص خودش این کار را برای آخرین‌بار انجام داد. او در پایان حراجی اعلام کرد که در دوره‌ی بعد حضور نخواهد داشت و فرد دیگری این حراج را برگزار خواهد کرد.

در این حراجی سه تابلو از سهراب سپهری به حراج گذاشته شدند. همچنین برای اولین‌بار آثار کلاسیک ایرانی نیز در این حراج ارائه شدند که در میان آن‌ها تابلویی از کمال‌الملک به قیمت 500 میلیون تومان به فروش رسید.

از جنجالی ترین آثار این حراجی، تابلویی از سهراب سپهری بود که با قیمت پایه‌ی یک میلیارد و 200 میلیون تا یک میلیارد و 600 میلیون تومان عرضه شد و در نهایت، با ثبت یک رکورد تاریخی به قیمت 2 میلیارد و 800 میلیون تومان به فروش رسید.

این آثار که بر مبنای ارزش کیفی‌شان و علاقه‌مندی متقاضیان توسط برگزارکنندگان حراج انتخاب و براساس قیمت پایه مورد توافق با صاحب اثر در حراج ارائه شدند، دو روز پیش از آغاز حراجی، در هتل پارسیان آزادی به‌نمایش گذاشته شده بودند. همچنین براساس اعلام، خریداران آثار موظف‌اند مبلغ خریداری‌شده را حداکثر تا دو هفته پس از برگزاری حراجی، پرداخت کنند.

رضا کیانیان، یکی از مجریان این رویداد، در پاسخ به انتقاد از برخی نقدهایی که این روزها از حراج تهران شده است، پرسید چگونه تأثیرات مثبت و اهمیت حراج تهران را نمی بینند؟ حراج تهران توانسته ارزی را که از کشور برای خرید اثر هنری خارج می‌شد، در کشور نگه دارد. دیگر لازم نیست هنرمندان برای فروش آثارشان روانه کشورهای همسایه باشند. سرمایه‌دارانی را جذب کرده که به جای خرید و فروش سکه و دلار و تضعیف قدرت مالی اقشار ضعیف جامعه، در امر هنر سرمایه‌گذاری کرده‌اند و انگیزه خلق اثر هنری افزایش یافته است. به همین دلیل من متوجه نشدم که چرا از حراج تهران انتقاد می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار