شهردار منطقه چهار مشهد؛

ساماندهی مشاغل مزاحم صیانت از حقوق شهروندان

خبرگزاری پانا: شهردار منطقه چهار مشهد در کمیته ساماندهی مشاغل شهری این منطقه گفت: ساماندهی مشاغل آلاینده و مزاحم صیانت از حقوق شهروندان است که موجب زیبایی بصری و ایجاد آرامش بیشتر در شهر می شود.

کد مطلب: ۳۵۴۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه چهار مشهد، سید کمال الدین شاهچراغی در این جلسه یکی از اولویت های ارائه خدمات در منطقه را ساماندهی مشاغل شهری دانست و ادامه داد: ساختار اجتماعی منطقه چهار مذهبی و فرهنگی می باشد که باید در هدف گذاری و برنامه ریزی برای ساماندهی صنوف، به این ویژگی خاص منطقه توجه شود.

شاهچراغی یکی از پتانسیل های منطقه را همجواری با حریم قدس رضوی عنوان کرد و افزود: فعالیت برخی از صنوف و مشاغل در محدوده منطقه چهار مزاحمت هایی برای زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) به همراه دارد که اگر ساماندهی این مشاغل با جدیت دنبال شود علاوه بر کاهش هزینه های مدیریت شهری و ارتقای امنیت اجتماعی، تاثیر زیادی بر افزایش رضایتمندی شهروندان خواهد داشت.

وی با بیان این که منطقه چهار آمادگی لازم برای همکاری با مدیریت ساماندهی مشاغل شهری را دارد، خاطرنشان کرد: از مهرماه سال گذشته سیاستگذاری های کلان برای ساماندهی مشاغل شهری در حوزه خدمات شهری شهرداری مشهد صورت گرفته است که براساس آن بالغ بر 6 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح در مدت سه سال به منطقه چهار اختصاص یافت.

شهردار منطقه چهار ادامه داد: در طرح ساماندهی مشاغل مزاحم با هرگونه آسیب و پیامدهای ناشی از فعالیت های واحدهای تولیدی، توزیعی، صنعتی و خدماتی که در روند شهرنشینی اختلال ایجاد می کند براساس ضوابط و مقررات برخورد قانونی می گردد.

سید کمال الدین شاهچراغی ایجاد آلودگی های صوتی، بصری، زیست محیطی، شیمیایی و بروز مشکلات ترافیکی، معضلات انبارهای ضایعات و ... را از موارد مزاحمت عنوان کرد و اظهار داشت: ساماندهی مشاغل شهری در خیابان های اصلی، بلوارها و بازارهای خطی منطقه که محل تجمع صنوف و مشاغل مختلف است مانند بلوار طبرسی جنوبی و شمالی ، مفتح ، نبوت ، امت ، ابوریحان ، پنجتن و خیابان های میثم، وحید، ... با اولویت بیشتری انجام می گیرد.

وی برخورد با اصناف و مشاغل آلاینده و مزاحم را با توجه به نوع فعالیت هایشان متفاوت دانست و گفت: تاکنون 450 واحد صنفی آلاینده و مزاحم در منطقه چهار شناسایی شده است که برخی از آن ها در صورت رعایت اصول فنی و بهداشتی و استانداردسازی کیفی محیط کار خود ، می توانند در مکانی که هستند به فعالیت ادامه دهند.

شهردار منطقه چهار اضافه کرد: بعضی از مشاغل نیز باید در مجتمع های صنفی احداث شده در محدوده شهر ساماندهی شوند و برخی دیگر برای ادامه فعالیت بایستی به خارج از محدوده شهری منتقل شوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تجمیع مشاغل آلاینده و مزاحم به مکانی مناسب علاوه بر کاهش آلودگی ‎ ها، سبب خدمات رسانی سریع تر به شهروندان و کاهش اتلاف وقت شده و از بروز مشکلات سمعی، بصری برخی از این صنوف کاسته می ‎ شود .

شاهچراغی ضمن برشمردن اقدامات منطقه در این زمینه تصریح کرد: تشکیل کمیته ساماندهی مشاغل شهری، اجرای دستور العمل های ساماندهی ابلاغ شده، جلوگیری از فعالیت اصناف و مشاغل مزاحم جدید مغایر با دستورالعمل های ساماندهی و ... از اقدامات صورت گرفته در منطقه چهار می باشد.

شاهچراغی در پایان اظهار کرد: به منظور ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده منطقه چهار شامل انبارهای ضایعات، واحد های فنی و خودرویی، کارواش، آهن آلات و ... در سال گذشته 537 مورد اخطاریه صادر و 29 واحد صنفی پلمپ شد.

شایان ذکر است با فعالیت مدیریت ساماندهی مشاغل شهری زیر نظر کمیسیون بند 20 در سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری مشهد و تهیه دستورالعمل های اجرایی در این زمینه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم سطح شهر با جدیت بیشتری پیگیری می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار