با حضور استاندار

دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم با محوریت سواد آموی برگزار شد

خبرگزاری پانا: مصوبه جدید هیات دولت در راستای شتاب بخشی به برنامه های سواد آموزی در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم پیگیری شد.

کد مطلب: ۳۵۴۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در جلسهشورای آموزش و پرورش استان که روز چهارشنبه ششم خرداد به ریاست استاندار قم و با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان و سایر اعضاء شورا در سالن جلسات استانداری برگزار شد، حجت الاسلام محمد رضا قاسمی نیا معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم توضیحاتی در راستای تبیین مصوبه جدید هیات دولت در جهت شتاب بخشی به برنامه ها و فعالیت های سواد آموزی ارائه داد.

وی در تبیین اهمیت جایگاه سواد و سواد آموزی و ریشه کنی بی سوادی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری گفت: تحول در نظام آموزش و پرورش مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی در جهت رسیدن به حیات طیبه (زندگی فردی و اجتماعی مطلوب اسلامی) و رشد و شکوفایی استعدادهای فطری و ارتقای کیفی در حوزه های بینش،دانش، مهارت، تربیت و سلامت روحی و جسمی دانش آموزان با تاکید بر ریشه کن کردن بی سوادی است.

قاسمی نیا اظهار داشت: ضرورت دارد با توجه به منویات مقام معظم رهبری و محور قراردادن ریشه کنی بی سوادی موارد مطرح شده را به خوبی پیگیری نموده و با همدلی و همزبانی به وظیفه خطیر خود در این زمینه عمل نماییم .

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت شورا انتظار است با عنایت به پایان سال آخر برنامه پنجم توسعه (سال 94) و در پیش رو بودن سال 95 که سال آمارگیری می باشد، اعضاء همت و تلاش خود را برای هر چه بهتر اجرایی شدن این مصوبه هیات دولت در راستای شتاب بخشی به کار گیرند .

قاسمی نیا تصریح کرد: مصوبه هیات محترم دولت در تاریخ دوم اسفندماه 93 از ماندگارترین مصوبات و اقدامات برای شتاب بخشی به برنامه ها و فعالیت های سواد آموزی می باشد و اولویت خدمات رسانی فعالیت ها و برنامه های سواد آموزی به گروه سنی 10 تا 49سال، محور این مصوبه می باشد .

وی بیان داشت : ضروری است دستگاه های عضو شورای آموزش و پرورش استان مفاد این مصوبه را برای مخاطبین، مراجعین و خدمات گیرندگان و مددجویان تحت پوشش خود در سطح وسیع و به طرق مختلف اطلاع رسانینمایند .

در این جلسه مصوب گردید اداره کل آمار استانداری مشخصات اسمی بی سوادان گروه سنی 49-10 سال مشاغل و صنوف مختلف طبق آمارگیری سال 90 را در اختیار معاونت سواد آموزی قرار دهد .

همچنین مصوب شد مفاد مصوبه هیات وزیران توسط دستگاه های عضو شورا به مخاطبان و مراجعین و مددجویان و افراد تحت پوشش هر دستگاه به صورت گسترده و به طرق مختلف اطلاع رسانی گردد و در نهایت برای شتاب بخشی به برنامه های سواد آموزی وظایف و انتظارات هر دستگاه توسط معاونت سواد آموزی تعیین و ابلاغ شود .

در این جلسه اعضای شورا با ارائه نقطه نظرات خود پیرامون موضوعات جلسه، پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار