معاون طرح و برنامه‌ریزی سازمان اتوبوسرانی شیراز خبر داد:

افزودن 287 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی شیراز

خبرگزاری پانا:معاون طرح و برنامه‌ریزی سازمان اتوبوس‌رانی شیراز و حومه گفت: با مساعدت و همکاری شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری این شهر تا پایان سال جاری 287 دستگاه اتوبوس خریداری و به ناوگان حمل‌ و نقل درون‌شهری اضافه می‌شود.

کد مطلب: ۳۵۲۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، منصور مفتاحی اظهار داشت: بر اساس طرح جامع حمل‌ و نقل، شیراز دارای چهار خط بی آر تی که خطوطی بسته و ایزوله است و هیچ‌گونه موانعی در سر راه آن نیست و مسافران بدون اتلاف وقت به مقصد می‌رسند.

وی خاطرنشان کرد: برای تسهیل در ارائه خدمات این سازمان 700 سرپناه جدید به ایستگاه‌های این شهر اضافه می‌شود و با اجرای این طرح شاهد زیباسازی مبلمان شهری هستیم.

معاون طرح و برنامه‌ریزی سازمان اتوبوسرانی شیراز تصریح کرد: بیش از 450 اتوبوس درون‌شهری فرسوده و بالای 10 سال عمر در شیراز نیاز به نوسازی دارند.

مفتاحی بیان داشت: با نوسازی و بازسازی 50 اتوبوس این تعداد تا پایان سال جاری به 300 دستگاه می‌رسد و با وارد شدن به ناوگان حمل‌ و نقل در خطوط پرمسافرتر استفاده و در صورت توقف یا تعمیر اتوبوس دیگری جایگزین می‌‌شود.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی و اجرای تورهای شیرازگردی ویژه خانواده شهدا و ایثارگران، معلولان و کودکان حاشیه شهر و مناطق محروم و مسافران و میهمانان نوروزی و گردشگران شیراز به‌صورت دائم و به‌طور ویژه در مناسبت‌های گوناگون از دیگر فعالیت‌های این سازمان است.

این مسئول بیان داشت: این سازمان در راستای کنترل و نظارت بر ناوگان عمومی مجوز استخدام 70 بازرس را از طریق شهرداری دریافت کرده و در خطوط به‌کارگیری می‌شوند که اثرات قابل‌ توجهی در نظم ناوگان خواهد داشت.

مفتاحی اظهار داشت: تهیه و توزیع کارت شهروندی یا پرداخت الکترونیک، برنامه‌ریزی برای ساخت پنج پایانه مسافربری دورن‌شهری جدید در نقاط مختلف شهر شیراز ازجمله پایانه بصیرت، احداث توقفگاه جدید احمد بن موسی (ع) برای تسهیل در سیستم حمل‌ و نقل، تعمیر و بهسازی 72 اتوبوس دودزا با رفع ایراد برای کم کردن آلودگی هوا، ساخت، تعمیر و نصب بیش از 800 سرپناه در شیراز از دیگر فعالیت‌های این سازمان است.

وی از راه‌اندازی طرح نظارت عمومی و توسعه سامانه رسیدگی به شکایات و دریافت پیشنهاد، انتقاد و اطلاع‌رسانی به شهروندان خبر داد و افزود: این سامانه شامل چند بخش گویا، سیستم دریافت نظرات پیامکی، ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی و وب‌سایت سازمان است و شهروندان برای نخستین بار می‌توانند به‌صورت بازرس فعالیت کرده و از طریق اطلاعات و کدهای تخلفاتی که در اتوبوس نصب‌شده پیامک داده و پاسخ دریافت کنند.

این مسئول اضافه کرد: شهروندان در تلفن گویا برای پاسخگویی هرچه بهتر می‌توانند با دریافت کد رهگیری نسبت به پیگیری موارد خود اقدام و برای اطلاع بیشتر به سایت سازمان اتوبوس‌رانی مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار