مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی فارس:

دربهار امسال 11هزارتن گل محمدی برداشت می شود

خبرگزاری پانا:مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی فارس گفت:درسال 93 استان فارس با 6 هزار و 935 هکتار کشت گل محمدی، رتبه اول کشور را در کاشت و برداشت گل محمدی داراست که از مجموع 6935هکتار ، 5340 هکتاربه صورت دیم و بقیه به صورت آبی کشت می شود.

کد مطلب: ۳۴۹۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مهندس مجیدرضا پاکاری با بیان اینکه این استان سالانه 50 درصد گل محمدی کشور را تولید می کند، اظهار داشت: سالانه بطور متوسط 10 هزار تن گل محمدی از گلزارهای استان برداشت می شود .
وی تصریح نمود:شهرستان فیروزآباد با 1200هکتارو داراب با داشتن 5600 هکتار،بزرگترین دشت گل محمدی دیم کشور، 95 درصد گل محمدی استان را تولید می کنند.
مدیرامور باغبانی سازمان جهادکشاورزی فارس در ادامه از وجود بیش از110 کارگاه سنتی و صنعتی گلاب و عرقیات در استان به ویژه در کنار مزارع گل در میمند و داراب خبر داد و افزود: سالانه حدود 9 میلیون لیتر گلاب در این کارگاه ها تولید می شود که سهم عمده ای از آن به استان های دیگر و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.
وی" با اشاره به تولید 10هزار و200تن گل تر از مزارع سطح زیر کشت گل محمدی در سال گذشته تصریح کرد: پیش بینی می شود میزان تولید گل در سال 94 به 11هزار تن افزایش یابد.
پاکاری افزود: شهرستان داراب با 5600 هکتار سطح زیر کشت و تولید بیش از 6 هزار تن گل محمدی بزرگترین باغ گل دیم و ارگانیگ جهان را دارد که روستاهای لایزنگان و نوایگان از عمده تولیدکنندگان گل در این شهرستان هستند.
مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی فارس ،زمان برداشت گل محمدی را از اواخر فروردین ماه تا پایان خرداد ماه اعلام کرد و گفت : هزینه کاشت تا برداشت گل محمدی به طور میانگین حدود 5 میلیون ریال می باشد .
پاکاری با بیان اینکه از 5600 هکتار باغ گل داراب ، 4700 هکتار به صورت دیم است ادامه داد: 90 درصد محصولات تولیدی این شهرستان به کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار