رییس خانه ی مطبوعات آذربایجان غربی در گفت و گو با پانا:

وظیفه ی رسانه شفاف سازی فرهنگ ادیان و مذاهب مختلف است

خبرگزاری پانا:رییس خانه ی مطبوعات آذربایجان غربی و رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا) گفت:رسانه از عناصر جامعه ی توسعه یافته است و شفاف سازی فرهنگ ادیان و مذاهب مختلف جزو وظایف رسانه به شمار می رود.

کد مطلب: ۳۴۸۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،جواد زاهدی در گفت و گو با بهراد خاکزاد گفت:اقوام حقیقت انکار ناپذیر جامعه ی توسعه یافته در چهارچوب هویت ملی به شمار می روند و رسانه ها با فضا سازی مناسب و طرح مسائل مثبت فرهنگی می توانند به هم افزایی قومیت ها کمک نمایند.


وی با اشاره به اینکه رسانه ها در دنیای امروز، نقش بسزایی در ارتقای فرهنگی و فکری جامعه دارند، افزود: این استان، رنگین کمان قومیت ها و پیروان ادیان مختلف است که باید با همراهی رسانه ها از این ظرفیت مهم اجتماعی بیشترین بهره را برد و امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت قابل توجه سمینار تعامل اقوام، ادیان، مطبوعات و رسانه ها و با حضور پرشور اصحاب رسانه در این همایش، گامهای بلندی را در وحدت بیشتر اقوام و پیروان ادیان برداریم .


وی با اشاره به وجود بافت چند قومیتی در استان آذربایجان غربی گفت: در طول تاریخ هیچگاه این اقوام دچار تنش عمیقی نشدند و همیشه در کنار هم به زندگی مسالمت آمیز خود ادامه داده اند به طوریکه اگر بخواهیم الگوی موفق برای همزیستی اقوام نام ببریم و به عنوان مدل به جهانیان معرفی نماییم قطعا استان آذربایجان غربی می تواند برترین نمود تعامل اتحاد بین اقوام و ادیان در سراسر جهان به شمار رود.


وی با اشاره به اینکه قانون اساسی عامل اصلی اتحاد بین اقوام و ادیان به شمار می رود افزود:سال 94 سال حساسی بر جامعه ی سیاسی و فرهنگی کشور محسوب می شود زیرا انتخابات سرنوشت ساز مجلس شورای اسلامی در پیش روست .

زاهدی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری مبنی بر همدلی و همزبانی بین دولت و آحاد مختلف ملت گفت:سخنان رهبر کبیر انقلاب دقیقا به این موضوع اشاره دارد که مسائل سیاسی ،اجتماعی و فرهنگی جامعه بدون همراهی مردم حل نمی شود و در این راستا اگر بخواهیم موفق شویم تبعیت از فرمان رهبری و زمینه سازی برای موفقیت بیش از پیش دولت در مسئولیت خود قطعا آینده ای امیدوار کننده در جامعه رقم خواهد زد و در زمانی که دولت در حال تجدید قوای مذاکرات با کشور های جهان است ،حمایت مردم به عنوان پشتوانه ی حاکمیت ضروری است.

وی با اشاره به نام گذاری امسال به نام دولت و ملت ،همدلی و همزبانی گفت:یکی از شاخه های سمینار امسال بخش ویژه ی همدلی و همزبانی است که بسیار تاثیر گذار در بین اقوام وادیان مختلف خواهد بود.

زاهدی گفت: برای آنکه بتوانیم جامه ی عمل به تعامل اقوام و ادیان بپوشانیم باید سایر نهاد ها از جمله استانداری ، شهرداری ،دانشگاه ها و مراکز فرهنگی از جمله سپاه ، ارتش و نیروی انتظامی برای ایجاد تعامل هرچه بیشتر بین اقوام و ادیان در جهت پیشبرد اهداف ،این سمینار را با کمک های مالی و معنوی یاری نمایند.

رئیس خانه ی مطبوعات آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تقوا معیار انسانیت است و رنگ پوست و دین و مذهب نشان برتریت نیست گفت:همه ی ما یک قانون و یک رهبر و پرچم و دولت واحدی داریم و باید با دست به دست هم دادن باعث رشد کشور شویم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این سمینارتوسط شورای عالی امنیت ملی تایید شده و وجود چنین سمیناری برای جامعه ی دینی و قومی ضروری است افزود:تلاش ما در ششمین سمینار تعامل اقوام ،ادیان ،مطبوعات و رسانه ها ایجاد راه برد علمی و تقویت همگرایی در ابعاد داخلی است بطوریکه در این راستا به دنبال راه اندازی مرکز مطالعات دائمی ادیان و تقویت کرسی های ادیان در دانشگاه جامع علمی و کاربردی و همچنین جذب هنرمندان و صاحب نظران اقوام و ادیان مختلف برای همفکری هستیم.


وی اظهار کرد:در ششمین سمینار برآن شدیم تا به حرکت خود علاوه بر جهت گیری عملی ،جهت گیری علمی دهیم و در این راستا با توجه به نیاز روز محور یابی می نماییم و مسائل داخلی را می بینیم و از مقالات و تفکرات دانشمندان این زمینه بهره میبریم تا با ایجاد بهبود شرایط رفاق جهانی را فراهم نماییم با این وجود جای خالی کمیته ی ارزیابی تاثیرات کاملا محسوس است.


زاهدی ادامه داد: کتاب پنجمین دوره سمینار نیز در این دوره منتشر و در بین شرکت کنندگان توزیع می شود.


سمینار تعامل اقوام، ادیان، مطبوعات و رسانه ها در پنج دوره متوالی به ابتکار اصحاب رسانه و مسوولان فرهنگی آذربایجان غربی در این استان برگزار شده است که نخستین سمینار تعامل اقوام، ادیان، رسانه و مطبوعات آذربایجان غربی در سال 84 برگزار شد.


آذربایجان غربی به عنوان رنگین کمانی از اقوام و پیروان ادیان مختلف در کشور محسوب می شود به طوری که در این استان به ویژه شهر ارومیه اقوام ترک و کرد، به همراه پیروان ادیان اسلام و مسیحیت و آشوری ها و ارمنی ها در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار